خبرگزاری کار ایران

بیش از ۴۰ هزار کارگر ساختمانی ماهر در اصفهان بیمه نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۵۰

«در حالی که بیش از ۷۰ هزار کارگر ساختمانی در اصفهان کارت مهارت گرفته‌اند، سازمان تامین اجتماعی کمتر از ۳۰ هزار نفر آن‌ها را بیمه کرده است.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اصفهان گفت سازمان تامین اجتماعی کمتر از ۴۰ درصد کارگران ساختمانی ماهر این شهرستان را بیمه کرده است.

«احسان عبداللهی» در این باره به ایلنا گفت: در حالی که بیش از ۷۰ هزار کارگر ساختمانی در اصفهان کارت مهارت گرفته‌اند، سازمان تامین اجتماعی کمتر از ۳۰ هزار نفر از آن‌ها را بیمه کرده است.

او ضمن انتقاد از توقف بیمه کارگران ساختمانی از ابتدای امسال به آمارهایی اشاره کرد که از افزایش متقاضیان بیمه تامین تامین اجتماعی حکایت می‌کنند.

این فعال کارگری در ادامه با انتقاد از ماده ۱۰ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بیان کرد: کارگران ساختمانی بر اساس این ماده قانونی باید ۳۵ سال کار کنند تا بتوانند به ازای دریافت ۳۰ روز مستمری بازنشسته شوند آنهم در شرایطی که شغل‌شان سخت و زیان آور است.

عبداللهی در تشریح سخت و زیان آور بودن شغل کارگران ساختمانی گفت بیشتر کارگران ساختمانی بعد از چند سال کار با درد پاها، مفاصل یا کمر مواجه می‌شوند.

او افزود: جالب اینجاست که سازمان تامین اجتماعی جز مستمری بازنشستگی با شرایطی ناعادلانه و خدمات درمانی نیمه و نصفه خدمت دیگری به کارگران ساختمانی ارائه نمی‌دهد. برای نمونه اگر کارگران ساختمانی در حوادثشغلی آسیب ببیند، سازمان تامین اجتماعی هیچگونه خدماتی به این قشر ارائه نمی‌دهد.

او در ادامه بیان کرد: افزایش فشارهای اقتصادی زندگی کارگران ساختمانی را تحت تاثیر گذاشته است آنهم در شرایطی که آنان از حمایت‌های دولتی یا بانکی مانند سبد کالا یا وام بهره‌مند نیستند.

عبداللهی در پایان با اشاره به رکود بازار مسکن از ابتدای امسال تاکید کرد رکود بیکاری کارگران ساختمانی را تا حد بحران ارتقاء داده و آن را به معضلی جدی تبدیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز