خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

پرستاران بیمارستانی در جیرفت به دلیل کمبود نیرو دو برابر کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۹۱

«بیمارستان امام خمینی جیرفت ۱۲۰ تخت مصوب دارد که در حال حاضر ۲۴۰ تخت فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد. / نیروی اختصاص یافته به این بیمارستان براساس ۱۲۰ تخت است.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: پرستاران به دلیل کمبود نیروی پرستاری در این منطقه دو برابر توان خود کار می‌کنند.

به گزارش دریافتی ایلنا، محمدرضا محمدی ساردو شامگاه جمعه در جمع پرستاران جیرفت با حضور رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بیمارستان امام خمینی جیرفت ۱۲۰ تخت مصوب دارد که در حال حاضر ۲۴۰ تخت فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این در حالی است که نیروی اختصاص یافته به این بیمارستان براساس ۱۲۰ تخت است و این مساله موجب شده کار پرستاران چند برابر ظرفیت آن‌ها باشد.

وی با اشاره به تعطیلی بخش آی سی یو بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج تصریح کرد: این بخش که تجهیزات کاملی دارد به خاطر کمبود پرستار تعطیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: این دانشگاه هفت شهرستان جنوبی کرمان را با حدود یک میلیون نفر جمعیت زیر پوشش دارد و کمبود پرستار در همه بخش‌ها دیده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله دانشکده پرستاری در جیرفت افزود: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سال ۸۸ بطور رسمی کار خود را آغاز کرده است و دانشجویان در شش رشته کار‌شناسی و دکترای پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

محمدی ساردو تصریح کرد: با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در منطقه جنوب کرمان سطح خدمات بهداشتی و درمانی با گذشته تفاوت زیادی کرده اما از نظر نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: برخی بخش‌ها به دلیل نبود پرستار امکان استفاده از آن‌ها نیست و برای اینکه توقع ایجاد نشود تجهیز هم نشده‌اند.

وی ادامه داد: تعطیلی برخی بخش‌های در بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج موجب شده تا این بخش‌ها در بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت شلوغ شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: همین مساله کار پرسنل را در این بیمارستان افزایش داده است که امیدواریم برای رفع مشکل نیروی انسانی به این منطقه توجه خاصی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز