خبرگزاری کار ایران

واکنش فنی و حرفه‌ای تهران به خبر تعلل این اداره در صدور کارت‌ مهارت

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۶۶

«رئیس اداره فنی وحرفه‌ای استان تهران در این جوابیه مدعی شده است اداره متبوعش از سال گذشته تا اواخر مهرماه امسال بیش از ۱۵۰ هزار کارت مهارت برای کارگران ساختمانی استان تهران صادر کرده است.»

روابط عمومی اداره فنی وحرفه‌ای استان تهران در واکنش بهگفتگوی ایلنا با «کاظم احمدیان»از فعالان حقوقی صنفی کارگران ساختمانی، جوابیه‌ای را به این رسانه ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اداره فنی وحرفه‌ای استان تهران در این جوابیه مدعی شده است اداره متبوعش از سال گذشته تا اواخر مهرماه امسال بیش از ۱۵۰ هزار کارت مهارت برای کارگران ساختمانی استان تهران صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، یک فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی در شهرستان شهریار هفته گذشته به ایلنا گفته بود تاخیر در صدور کارت‌های مهارت از سوی اداره فنی و حرفه‌ای استان تهران منجر به ایجاد مشکلات اساسی برای بیمه کارگران ساختمانی شده است.

آقای احمدیان مدعی شده بود که کارت مهارت شماری از کارگران ساختمانی که در ماه پایانی سال ۹۲ و شش ماهه سال جاری در آزمون کارت مهارت فنی شرکت کرده و قبول شده‌اند صادر نشده است.

جوابیه روابط عمومی اداره فنی وحرفه‌ای استان تهران براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:

مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تهران از صدور بیش از ۱۵۰ هزار گواهینامه هوشمند و الکترونیکی صنعت ساختمان در استان تهران خبر داد.

«حمیدرضا خانپور» اذعان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران به عنوان قطب مهارت آموزی و وابسته به سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور متولی آموزشهای فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت می‌باشد و با توجه به موقعیت جغرافیایی، صنعتی و ساختمانی خاص استان تهران، ‌این اداره کل بیرقدار آموزشهای مهارتی صنعت ساختمان در کشور از لحاظ عملکردی می‌باشد. با اهمیت به این موضوع و به منظور ساماندهی، تجمیع و هم افزائی نیروی کار در حوزه صنعت ساختمان و به استناد ماده ۳ آیین نامه صدور پروانه مهارت فنی برای کارگرانی که در آزمون‌ها موفق شده‌اند، ‌پروانه مهارت فنی ساختمانی درجه ۲،۱و ۳ صادر می‌نماید. در همین راستا و با توجه به صرفه جویی درچاپ گواهینامه‌های مهارت در راستای اقتصاد مقاومتی مدارک قبلی سازمان با مزیت‌های خاص خود که زمانبر، هزینه بر بوده و جای خود را به صدور کارتهای هوشمند الکترونیکی داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خبر داد: از سال گذشته تا اواخر مهرماه سال جاری تعداد ۱۵۰ هزار و ۴۴ عدد کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان این استان صادر و آماده تحویل شده است و متقاضیان برای تحویل کارت خود می‌توانند به حوزه‌های ثبت نام و در خواست سنجش مهارت مربوطه مراجعه کنند.

وی صدور کارتهای هوشمند را جایگزین مناسب گواهی نامه‌های سنتی عنوان نموده و اظهار داشت: صدور گواهی نامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای جهت افزایش ضریب امنیت اجرا شده و به صورت بین المللی براساس کد شناسه و کد ملی مهارت آموز تا ۲۰ گواهینامه در آن ثبت می‌شود.

خانپور به نحوه استعلام گواهینامه‌های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http: / / azmoon. portaltvto. com متصل است و استعلام آن د رصورت نیاز از سوی نهاد‌ها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات ادرای و کاغذی به صورت آن لاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز