خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اهواز:

ایجاد اشتغال «بهانه» تغییر قانون کار قرار گرفته است

کد خبر : ۲۲۵۷۱۴

«پیش از این نیز با همین استدلال ها به تدریج کارگاه‌های سه، پنج و زیر ده نفر را از شمول قانون کار و تامین اجتماعی خارج کردند اما آیا واقعا مشکل اشتغال و سرمایه گذاری حل شد؟»

دبیر خانه کارگر اهواز در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار گفت: هنوز ظرفیت‌های بسیاری در قانون کار وجود دارد که به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش ایلنا، آقایار حسینی در جمع کارگرانی که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تصویب قانون کار در خانه کارگر اهواز گردآمده بودند گفت: افرادی که با بهانه قرار دادن مشکلات بنیادی سرمایه‌گذاری و تولید اشتغال در کشور، به دنبال تغییر قانون کار هستند.

او ادامه داد: پیش از این نیز با همین استدلال ها به تدریج کارگاه‌های سه، پنج و زیر ده نفر را از شمول قانون کار و تامین اجتماعی خارج کردند اما آیا واقعا مشکل اشتغال و سرمایه گذاری حل شد؟ آیا هم اکنون ما در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی که از شمول قانون کار معاف هستند، توانستیم از همه ظرفیت‌های آن مناطق استفاده کنیم و شاهد اشتغال کامل باشیم؟ ما هر ساله در استان خوزستان شاهد اخراج حدود ده هزار کارگر هستیم. آیا مشکلات ناشی از قانون کار است؟ چگونه این کارگران از کار اخراج می‌شوند؟ پس باید چاره کار را جای دیگر جست نه اینکه به بهانه‌های واهی همه مشکلات را به گردن قانون کار و متاثر از این قانون بدانیم.

حسینی ادامه داد: آیا فکری اساسی برای ورود کالا‌های قاچاق و بی‌کیفیت که بلای جان واحد‌های تولیدی و صنعتی ما شده‌اند اندیشیده شده است؟

وی در ادامه سخنان خود در خصوص عدم مشارکت جدی و موثر تشکلات کارگری استان خوزستان انتقاد کرد و اظهار داشت: تشکلات کارگری ما می‌بایست پویا‌تر از این در صحنه مسائل و مشکلات کارگری باشند و نسبت به سرنوشت کارگران بی‌تفاوت نباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز