خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرد:

همکاری بخش راستگرای دولت با مجلس برای کاهش بیمه کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۵۰

«جهت گیری کلی مجلس نهم پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم به سود جامعه کارگری بود، اما از زمانی که این دولت آغاز به کار کرد، سیاست‌های مجلس در قبال کارگران نیز به یکباره تغییر کرد تا جایی که نمایندگان با طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی به جنگ کارگران آمدند.»

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور بخشی از دستگاه دولت را به همکاری با نمایندگان مجلس برای محدود کردنبیمه کارگران ساختمانیمتهم کرد.

«علی غیاثی» با انتقاد ازسخنان اخیر آقای ترکان، مشاور عالی رئیس جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی که حق بیمه کارگران ساختمانی را «پول زور» خوانده بود، به ایلنا گفت: جهت گیری کلی مجلس نهم پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم به سود جامعه کارگری بود، اما از زمانی که این دولت آغاز به کار کرد، سیاست‌های مجلس در قبال کارگران نیز به یکباره تغییر کرد تا جایی که نمایندگان با طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی، به جنگ کارگران آمدند.

او در ادامه تغییر ناگهانی سیاست مجلس در قبال کارگران ساختمانی را نشانی از لابی‌های گسترده مقام‌های ارشد و راستگرای دولت روحانی با نمایندگان مجلس دانست.

غیاثی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اظهارنظر آقای ترکان را موجب ناامیدی جامعه کارگری از دولت یازدهم دانست و تاکید کرد اگر برای آقای روحانی پشتوانه مردمی مهم است باید بداند که بخش قابل توجهی از جامعه را کارگران ساختمانی تشکیل می‌دهند.

این فعال کارگری با اشاره به حمایت کارگران ساختمانی از روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: کارگران ساختمانی نیز اینک از دولت انتظار دارند از منافع حقیقی آنان حمایت کند.

غیاثی در ادامه با اشاره به تذکر رئیس جمهور به وزیر کار در روز جهانی کارگر امسال برای حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی، گفت: یا دولت مخالف بیمه کارگران ساختمانی است یا مشاور عالی رئیس جمهوری دستورات صریح روحانی را رد می‌کند که این تناقض برای شخص رئیس جمهور عجیب است.

این فعال کارگری افزود: سهم کارفرمایان از حق بیمه کارگران ساختمانی کمتر از یک درصد کل هزینه‌های ساخت و ساز است و جو سازی مجلس و آقای ترکان نشان از دغدغه‌های دیگری دارد.

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان گفت: ایران کشوری تک قطبی نیست که به طور دائم نسبت به تامین منافع گروه اقلیت یعنی کارفرمایان ابراز نگرانی بشود بلکه کشوری اسلامی است و بزرگان ما بار‌ها به رعایت حق و حقوق کارگران تاکید کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز