خبرگزاری کار ایران

همایش بررسی مشکلات کارگری در طبس برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۵۴

محمد علی عبدالله‌زاده در خصوص قراردادهای معین و نامعین گفت: وقتی که در قرارداد‌ها زمان قید نشده باشد آن قرار داد دائم است و در ارتباط با تمامی قرارداد‌ها مجلس با بازنگری مجدد قرارداد‌ها موافق است و سعی بر اصلاح آن است.

همایش بررسی مشکلات کارگری شهرستان طبس با حضور اعضای خانهٔ کارگر و دکتر عبدالله‌زاده نماینده طبس در مجلس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دبیر اجرائی خانه کارگر طبس در این همایش گفت: قردادهای موقت معضل بزرگی است که امنیت شغلی کارگران را از بین برده است؛ زیرا کارفرما می‌تواند به هر دلیلی کارگر را اخراج کند. بنابراین ما خواستار حذف قرداد‌های موقت برای مشاغل دائمی هستیم.

غلامرضا محمدی در خصوص تلاش‌های جدید برای اصلاح قانون کار به ویژه ماده ۲۷ قانون کار بیان کرد: در حال حاضر حتی با وجود این ماده در قانون کار زمینه اخراج کارگر بدون هیچ قصور از سمت کاگر فراهم است.

وی در مورد خصوصی سازی گفت: ما با خصوصی سازی مخالف نیستیم، بلکه با رهاسازی مخالفیم چراکه اگر در خصوصی سازی قانون کار اجرا شود هیچ فرقی با ارگان دولتی نخواهد داشت.

دبیر اجرائی خانه کارگر طبس خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی خصوصی سازی را با برده داری اشتباه گرفته و فکر می‌کنند که کارگر برده است و می‌توانند به هر طریقی از کارگر استفاده ابزاری کنند.
محمدی گفت: اگر قانون بدرستی اجرا شود نه کارگری معترض می‌شود و نه کارفرما متضرر خواهد شد.

در پایان این همایش دبیر اجرایی خانه کارگر طبس به موضوع همگن سازی حقوق کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و از نمایندگان مجلس خواست تا با تبصره ۲ ماده ۴۹ گزارش کمیسیون بودجه پیرامون لایحه تنظیم مقررات مالی دولت که علی رغم ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم، به تجمیع منابع صندوق‌های بیمه‌ای با تامین اجتماعی منجر می‌شود؛ مخالفت کنند.

مسئول آموزش خانه کارگر:
کارگران از نیاز‌ها و خواسته‌های اولیه‌شان اطلاع کافی ندارند
در ادامهٔ این مراسم مرتضی جلالی فرد مسول آموزش خانه کارگر طبس، در خصوص نیازمندی‌های آموزشی کارگران گفت: امروزه تعداد بسیاری از کارگران جامعه ما از نیاز‌ها و خواسته‌های اولیه‌شان اطلاع کافی ندارند.

وی ادامه داد: خیلی از مسائلی که در جامعه کارگری به دلایل مختلفی همانند سختی کار، شیفت کاری و نوبت کاری و… بالطبع این مشکلات به خانواده هم رسوخ پیدا می‌کند که ما می‌توانیم با ارائه آموزش‌های لازم این مشکلات را مرتفع سازیم و امیدواریم قصوری که در این چندسال در امر آموزش کارگران در طبس ایجاد شده است با برنامه ریزی صحیح جبران نماییم.

نماینده طبس:
وقتی در قرارداد‌های کار زمان قید نشده باشد آن قرار داد دائم است
محمد علی عبدالله‌زاده در خصوص قراردادهای معین و نامعین گفت: وقتی که در قرارداد‌ها زمان قید نشده باشد آن قرار داد دائم است و در ارتباط با تمامی قرارداد‌ها مجلس با بازنگری مجدد قرارداد‌ها موافق و سعی بر اصلاح آن است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی مشکلات کارگری در گرامیداشت تصویب قانون کار که با همت خانه کارگر تشکیلات طبس برگزار شد اظهار داشت: موضوع بیکاری بسیار مهم است و در همه دنیا حق بیمه بیکاری به کارگر پرداخت می‌‌شود و کشور ما نیز بیمه بیکاری را اجرا می‌کند و پیگیری بیمه کارگران ساختمانی در دست اقدام قرار خواهد گرفت و سعی می‌‌کنیم پیگیری ‌های لازم صورت پذیرد.

این نماینده مردم در ارتباط با قراردادهای معین و نامعین خاطرنشان کرد: وقتی که در قرارداد‌ها زمان قید نشده باشد آن قرار داد دائم است و در ارتباط با تمامی قرارداد‌ها مجلس با بازنگری مجدد قرارداد‌ها موافق و سعی بر اصلاح آن است.

وی افزود: امروز در ایران ۵ میلیون نفر دانشجو داریم که نیاز به ۹۲۰ هزار شغل در کشور است.

عبداله‌زاده خاطرنشان کرد: تعدادی از نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شده‌اند و با توجه به حکم دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل وضعیت کارگری به پیمانی اقدام لازم به زودی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از واگذاری‌های ما به عنوان دیون دولت، خصوصی‌سازی نبوده و فقط اسمش خصوصی‌سازی است، شرایط خصوصی‌سازی باید انجام و در بخش نظارتی مشکلات مرتفع شود، تعداد یک بازرس قانون کار در طبس کافی نیست و باید این تعداد افزایش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز