خبرگزاری کار ایران

یک کارگر شهرداری مهریز:

کارگران شهری به قراردادهای پیمانی معترض‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۱۲

«شهرداری با این نیرو‌ها کار می‌کند پس بهتر این است که با آن‌ها قرارداد رسمی منعقد کند تا این کارگران هم نتیجهٔ سال‌ها تلاش‌شان را در این شغل پرزحمت بگیرند نه اینکه بعد از ۲۰ سال به عنوان نیروی شرکتی اخراج شوند و یا با حداقل دستمزد بازنشسته شوند.»

یک کارگر خدمات شهری در شهرستان مهریز کارگران شهرداری را از جمله محروم‌ترین اقشار طبقه کارگر ایران توصیف کرد که شرایط کار نامساعد و قراردادهای ناعادلانه‌شان گاه به فراموشی سپرده می‌شود.

نماینده کارگران شهرداری مهریز به ایلنا گفت:با وجود همهٔ خدماتی که کارگران شهرداری انجام می‌دهند اما همچنان در بحثقرارداد‌هایشان با مشکل مواجه‌اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه وجود شرکت‌های پیمانکاری و خدماتی به عنوان واسطهٔ شهرداری باعثشده کمترین دستمزد به کارگران شرکتی پرداخت شود و دستمزد‌ها در حد پایه باقی بماند گفت: شهرداری به فکر سودی است که بابت و اگذاری این نیرو‌ها از شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری دریافت می‌کند و وضعیت کارگرانی که با حداقل دستمزد سال‌ها به عنوان نیروی شرکتی باقی می‌مانند را در نظر نمی‌گیرد در حالیکه شهرداری به این نیرو‌ها احتیاج دارد و باید از آنها حمایت کند.

این فعال کارگری به عدم تضمین امنیت شغلی کارگران شرکتی شهرداری اشاره کرد و گفت: کارگران این شرکت‌ها علاوه بر آنکه حقوق کمی دریافت می‌کنند، از نداشتن امنیت شغلی به دلیل نوع قرارداد کاری و همچنین دستمزد ناکافی ابراز نارضایتی می‌کنند. مثلا کارگری که ۱۰ - ۱۵ سال طبق قرارداد شرکتی کار می‌کند هیچ تضمین و امنیت شغلی ندارد چون هرلحظه ممکن است کارفرما عذرش را بخواهد.

به گفته این کارگر، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی از جمله شرکت پیمانکاری مشغول به کارند ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنان وجود دارد.

نماینده کارگران تاکید کرد: ما خواستار حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با شهرداری طبس هستیم.

وی گفت: وقتی کارگر رسمی باشد حداقل خیالش تا حدی در ارتباط با سنوات و بحثبازنشستگی راحت است و از دغدغه‌هایش کاسته می‌شود.

وی همچنین بر لزوم انعقاد قرارداد مستقیم برای کارگران شرکتی شهرداری تاکید کرد و گفت: شهرداری با این نیرو‌ها کار می‌کند پس بهتر این است که با آن‌ها قرارداد رسمی منعقد کند تا این کارگران هم نتیجهٔ سال‌ها تلاش‌شان را در این شغل پرزحمت بگیرند نه اینکه بعد از ۲۰ سال به عنوان نیروی شرکتی اخراج شوند و یا با حداقل دستمزد بازنشسته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز