خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

۵۰ درصد صنایع استان اصفهان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۱۰

بالا‌تر بودن نرخ بیکاری اصفهان نسبت به متوسط کشوری با وجود زیرساخت‌های فراوان صنعتی در استان، قابل قبول نبوده و باید از این ظرفیت با رفع مشکلات بهره برداری لازم صورت پذیرد.

استاندار اصفهان در دیدار «علی‌اکبر طاهایی»، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت کار، وضعیت صنایع استان، مسائل کارگری، مسائل صندوق توسعه ملی و مباحثشورای عالی اشتغال استان را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار استان اصفهان در زمینه‌های مختلف، آمار و ارقام مربوط به بخش صنعت و اشتغال استان را ارائه کرد و افزود: صنایع استان در حقیقت دارای دو مشکل اساسی هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، متاسفانه ۱۰ درصد صنایع استان در توقف کامل بوده و۵۰ درصد صنایع تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود مشغول هستند.

زرگرپور تصریح کرد: مبحثسرمایه در گردش و منابع سرمایه‌گذاری دو مشکل اساسی صنایع استان است که موجب شده فعالیت برخی از کارخانجات در سطحی متوقف شده و تسویه حساب با تعدادی از کارگران و ارجاع آنان به بیمه بیکاری را به دنبال داشته است.

وی تشریح کرد: وضعیت اقتصادی، تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای است که بسیاری از کارخانجات منابع لازم برای سرمایه در گردش را در اختیار ندارند.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: از طرفی برخی از صنایع نیازمند توسعه و یا بازسازی هستند و منابع لازم را برای این منظور در اختیار ندارند.

وی افزود: با وجود اینکه شورای عالی اشتغال هر سال حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص داده و این سرمایه می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد، ولی به دلیل عدم همکاری سیستم بانکی این منبع به طور کامل محقق نمی‌شود.

زرگرپور اذعان داشت: عدم تحقق کامل این منابع موجب شده نرخ رشد بیکاری استان اصفهان با وجود اینکه صنعتی‌ترین استان کشور است، ۵/۱ درصد از متوسط کشوری بالا‌تر باشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت کار نیز در این دیدار بر پایان دادن به مشکلات بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد تأکید کرد.

وی در تأیید نظرات استاندار اصفهان اظهار داشت: یکی از حقوق بازنشستگان که به طور طبیعی هزینه‌های فزاینده‌ای در این سن دارند، دریافت به موقع حقوق بازنشستگی است.

طاهایی تصریح کرد: از زمان تصدی دکتر ربیعی در وزارت کار دولت یازدهم این موضوع دغدغه محوری وی بوده و وی تلاش نموده که اموال صندوق بازنشستگی فولاد آسیب نبیند.

وی ادامه داد: دکتر ربیعی از طریق صندوق‌های دیگر با اختصاص برخی اموال با تدبیری درون وزارتی، نقدینگی صندوق را تأمین کرده و حقوق‌ها را با حدود ۲۰ روز تأخیر پرداخت کرده‌اند.

معاون وزارت کار تأکید کرد: البته تأخیر در پرداخت حقوق نیز قابل قبول نبوده و امیدواریم با عنایت دکتر روحانی و دکتر جهانگیری که خود سال‌ها استاندار اصفهان بوده و به عنوان وزیر اسبق صنعت به مشکلات فولاد استان اشراف دارند، جشن پایان این مشکلات در صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شود.

وی دغدغه استاندار اصفهان راجع به حفظ واحدهای صنعتی موجود با تأمین نقدینگی متناسب با نیازشان را با توجه به فراهم بودن زیرساخت آن، اقدامی کاملا منطقی دانست.

طاهایی افزود: با این اقدام نیازی به ایجاد کارخانه جدید نبوده و همین کارخانه‌های موجود می‌توانند در راستای مهاجرپذیری صنعتی که قبلا در استان وجود داشت، به ایفای نقش بپردازند.

وی با اشاره به نگرانی استاندار اصفهان در خصوص بالا‌تر بودن نرخ بیکاری استان نسبت به متوسط کشوری با وجود زیرساخت‌های فراوان، تصریح کرد: در اولین فرصت در جلسهٔ شورای معاونین وزارت‌خانه این دغدغه‌ها را منتقل خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز