خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از ورود ۵ کارگر «واگن پارس» به کارخانه / اعتصاب به دهمین روز رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۸۸

«در حالی که هر ۹۰۰ کارگر اعتصابی در برابر زیاده خواهی کارفرما تصمیم به توقف تولید گرفته‌اند، ماموران حراست با این استدلال که این ۵ کارگر اعتراضات را هدایت می‌کنند از ورودشان به کارخانه ممانعت کرده‌اند.»

صبح امروز(یکشنبه ۱۴ دی) در دهمین روز متوالی از اعتراض صنفی کارگران واگن پارس اراک، ماموران حراست از ورود ۵ نفر از کارگران به کارخانه جلوگیری کردند.

کارگران به ایلنا گزارش داده‌اند امروز قصد داشتند برای نشان دادن حسن نیت خود و دعوت کارفرما به اجرای مصوبه شورای تامین شهرستان اراک مبنی بر بازگشت به کار رئیس نهاد کارگری واگن پارس، تولید را از سر بگیرند اما ممانعت حراست از ورود همکاران‌شان به کارخانه، آنها را از تصمیم‌شان منصرف کرده است.

بر اساس گزارش کارگران، کارفرما این ۵ کارگر را به آزمایشگاهی در شهر اراک منتقل کرده است تا از آن‌ها، آزمایش اعتیاد بگیرد.

در همین رابطه، یکی از کارگران به ایلنا گفت: در حالی که هر ۹۰۰ کارگر اعتصابی در برابر زیاده خواهی کارفرما تصمیم به توقف تولید گرفته‌اند، ماموران حراست با این استدلال که این ۵ کارگر اعتراضات را هدایت می‌کنند از ورودشان به کارخانه ممانعت کرده‌اند.

گفتنی استکارگران واگن پارساز روز ۳ دی در اعتراض به اخراج رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند آقای درخشنده‌بخت، نماینده اخراجی‌شان، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

[خبر تکمیلی]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز