خبرگزاری کار ایران

قانون مشاغل سخت در «سیمان داراب» اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۹۱

«سنگ اندازی‌های تعدادی مسئولان این کارخانه مانع اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در کارخانه سیمان داراب شده است و به دلیل اجرا نشدن این قانون، بازنشستگی کارگران مشمول مزایای مشاغل سخت، بصورت عادی انجام می‌شود.»

کارگران کارخانه «سیمان داراب» دراستان فارس از محقق نشدن بخشی از مطالبات معوقه حدود ۵۰۰ کارگر این کارخانه خبر می‌دهند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند قانون مشاغل سخت و زیان آمور در کارخانه سیمان داراب اجرا نمی‌شود. آنان در توضیح علت اجرا نشدن این قانون و تبعاتش برای کارگران بازنشسته گفته‌اند: سنگ اندازی‌های تعدادی مسئولان این کارخانه مانع اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور شده است و به دلیل اجرا نشدن این قانون، بازنشستگی کارگران مشمول مزایای مشاغل سخت، بصورت عادی انجام می‌شود.

کارگران سیمان داراب همچنین می‌گویند پرداخت «حق شیفت» به آنان مطابق قانون صورت نمی‌گیرد. به گفته آنان، حق شیفت کارگران این کارخانه هم اکنون به صورت ۱۵ درصد پرداخت می‌شود اما طبق استعلامی که کارگران از اداره کار انجام داده‌اند کارفرما موظف است در هر ماه بابت حق شیفت کارگران ۲۲ درصد پرداخت کند.

از سوی دیگر به گفته کارگران، بخشی از مزایای عرفی شغل‌شان که در گذشته به آنان پرداخت می‌شده، سالهاست که قطع شده است.

این کارگران در حکم نمونه به پرداخت «حق بین راهی» که مشمول سایر کارگران استان می‌شود اشاره کرده‌اند که از ۱۲ سال قبل با ورود آخرین کارفرما(۸۲ تا دی ماه ۹۳) پرداخت این مزیت شغلی متوقف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز