خبرگزاری کار ایران

مستمری کارگران نی‌بُر «کارون شوشتر» کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۷۵

«این گروه از کارگران به میزان مستمری‌شان معترض‌اند و می‌‌گویند این مستمری به اندازه نیمی از حقوق کارگران دائمی است و هیچ تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان ندارد.»

حدود ۵۰۰ نفر از کارگران فصلی «نی بُر» در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر که بعد از برطرف شدن فواصل بیمه‌ای‌شان از چند ماه پیش بازنشسته شده‌اند از میزان مستمری بازنشستگی خود رضایت ندارند.

کارگران بازنشسته کارون شوشتر به ایلنا گفته‌اند که با محقق شدن مطالبات بیمه‌ای حدود ۱۸۰۰ نفر از کارگران فصلی نی بُر که بعد از اعتراضات سال گذشته آنان انجام شد، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران تحت قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند. اما این گروه از کارگران به میزان مستمری‌شان معترض‌اند و می‌‌گویند این مستمری به اندازه نیمی از حقوق کارگران دائمی است و هیچ تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان ندارد.

یکی از این کارگران فصلی(نی بُر) در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر در تشریح جزئیات بازنشستگی همکارانش گفت: کارگران فصلی پیش از این به دلیل وجود فاصله در پرداخت حق بیمه فصول بیکاری بعد از ۲۵سال، امکان بازنشسته شدن نداشتند، اما پس از پی گیری کارگران، کارفرما متعهد به پرداخت بیمه فصول بیکاری کارگران نی بر به تامین اجتماعی شد و این امکان هم اکنون برای کارگران نی بر فراهم شده است.

او افزود: به طور عادی یک کارگر فصلی شاغل در مشاغل سخت و زیان آورکه ۶ ماه از سال را کار می‌‌کند بعد از ۵۰ سال امکان بازنشسته شدن دارد. در ضمن بیمه تامین اجتماعی این کارگران در فصل بیکاری به صورت عادی پرداخت شده است.

او گفت: محاسبات بازنشستگی کارگران فصلی که ۶ ماه از سال را بیکار بوده‌اند بر مبنای محاسبات بازنشستگی دو سال پایان خدمت، یکسال به بصورت سخت و زیان آور و یکسال به صورت عادی محاسبه می‌شود. به همین طریق میزان حقوقی که بعد از بازنشستگی می‌گیرند نیمی از حقوق کارگران دائمی است..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز