خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار این شهرستان خبر داد:

اخراج ۱۲۰۰ کارگر در «آران و بیدگل» طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۳۶

«افزایش ۵۰ درصدی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل / تنها در دو ماه اخیر بالغ بر ۴۰۰ نفر از کارگران به دلیل اخراج از کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرارگرفته‌اند.»

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل از اخراج ۱۲۰۰ نفر ار کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

«مرتضی رحیمی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، رکود بازار فرش، تغییر دستگاه‌های بافندگی و تغییرات ساختاری واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم‌ترین دلیل اخراج این تعداد کارگران عنوان کرد و افزود: کارگران اخراجی تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها در دو ماه اخیر بالغ بر ۴۰۰ نفر از کارگران به دلیل اخراج از کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرارگرفته‌اند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل قرارداد‌های موقت و سفید امضا را مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری این شهرستان عنوان کرد و اظهارداشت: اعتباد، نبود امنیت شغلی، نوسانات بازار فروش و عدم پایداری شغل از دیگر مشکلات کارگری این شهرستان می‌باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل همچنین از کشته شدن یک کارگر و نقص عضو ۱۶ کارگر در حین کار از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و افزود: طی ده ماه گذشته ۱۵۰ حادثه و ۴۸۰ مورد براشتغال اتباع بیگانه نظارت و بازرسی شده است.

این مقام دولتی همچنین از کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات از ۲۷ روز به ۱۲ روز نسبت به مدت مشابه سال قبل سخن گفت و یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۲۵۰ شکایت از ۲۸۰ شکایت واصل شده به این اداره رسیدگی شده که ۷ نفر از آن‌ها حکم بازگشت به کار دریافت کرده‌اند.

وی تعداد معافیت حق بیمه کارفرما از ابتدای سالجاری تاکنون در این اداره را بالغ بر ۹۶۳ نفر عنوان کرد و اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون نیزعلاوه بر ۶۸ مورد بارزسی و نظارت بر تعاونی‌ها، تعداد ۵ تعاونی در این شهرستان تشکیل داده‌ایم.

شایان ذکراست درحال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آران و بیدگل مشغول به کار می‌باشند که ۱۳ هزار نفر آن‌ها فقط در شهرکهای صنعتی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز