خبرگزاری کار ایران

دستمزد کارگران نانوایی‌های لواش سنندج پس از دو سال افزایش پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۳۱

«دستمزد کارگران شاغل در نانوایی‌های سنندج سرانجام افزایش پیدا کرد. این افزایش دستمزد در پی توافق انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه و اتحادیه کارفرمایان خباز این شهرستان صورت گرفت.»

دستمزد کارگران شاغل در نانوایی‌های سنندج سرانجام افزایش پیدا کرد. این افزایش دستمزد در پی توافق انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه و اتحادیه کارفرمایان خباز این شهرستان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دستمزد کارگران شاغل در نانوایی‌های سنندج از سال ۹۱ افزایش پیدا نکرده بود و این کارگران در ماه‌های گذشته در اعترض به ثابت ماندن دستمزدشان بار‌ها مقابل نهادهای دولتی این شهرستان تجمع کرده بودند.

کارگران شاغل در نانوایی‌های سنندج آخرین بار در تاریخ ۴ بهمن مقابل فرمانداریتجمع کرده بودندکه فرماندار در پی این تجمع به آن‌هاقول دادموضوع افزایش دستمزدشان را تا دو هفته آینده[قبل از روز ۱۸بهمن] فیصله دهد.

حالا از سنندج خبر می رسد که دستمزد کارگران نانوای این شهرستان در این هفته افزایش پیدا کرده است.

بر اساس توافقی که بین انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه و اتحادیه کارفرمایان خباز این شهرستان منعقد شده است دستمزد کارگران شاطر، خمیر گیر، چونه گیر، وابر و نان درآور به ترتیب ۳۳/۵،۴۴، ۴۲،۴۹ و ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

این توافق‌نامه مقرر کرده است بابت هر ۱۲۰ قرص نان، دستمزد کارگر شاطر از ۱۰۵۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان، دستمزد کارگر خمیر گیر از ۷۳۰ به ۱۰۵۰، دستمزد کارگر چونه گیر از ۸۱۰ به ۱۱۵۰، دستمزد کارگر وابر از ۷۲۵ به ۱۱۰۰ تومان و دستمزد کارگر نان در آور از ۶۸۵ به ۱۰۵۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که هر نانوایی در طول روز به طور متوسط ۲۳ تخت[هر تخت معادل ۱۲۰ قرص نان] پخت می‌کند.

در همین رابطه، «یدالله صمدی» دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه به ایلنا گفت: اگر چه دستمزد کارگران نانوا در شهرستان سنندج بالاخره افزایش پیدا کرد اما این کارگران مابه التفاوت دستمزدشان با مزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۲ را طلب کارند.

او در عین حال تاکید کرد: این توافق فقط شامل کارگران شاغل در نانوایی‌‌ لواش‌‌ می‌شود و کارگران شاغل در نانوایی‌‌ سنگگ، بربری و تافتون همچنان از مزد عادلانه محروم‌ خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز