خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار جمعی از فعالان دانشگاه امیرکبیر:

وظیفه دانشجویان در صیانت از قانون اساسی حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۷۱

مسئولان زمینه فعالیت دانشجویان را در دانشگاه‌ها فراهم کنند / روند نامطلوب گذشته در دانشگاه‌ها باید تغییر کند / عده‌ای به دنبال تک بعدی کردن دانشگاه‌ها هستند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مجلس دهم باید مجلسی کارامد، متخصص و در شان ملت ایران باشد نسبت به تحرکات برخی جریانات در جهت فاصله انداختن بین دولت و اصلاح‌طلبان هشدار داد و گفت: عده‌ای تمام تلاششان در جهت ایجاد فاصله میان دولت و اصلاح طلبان است به همین دلیل باید مراقبت‌های لازم در اظهار نظرها صورت بگیرد تا بهانه به دست جریاناتی که مترصد چنین فرصت‌های هستند، نداد

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲، این روز را نقطه عطف ارزشمندی در جنبش دانشجویی ایران دانست و گفت: آنچه که برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز می‌تواند موثر باشد درس آموزی از چنین رویداد تاریخی است که در تحلیل و شناخت جنبش دانشجویی موثر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مروری بر سیر تاریخی جنبش دانشجویی در ادوار مختلف پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: جنبش دانشجویی همسو با حرکت ملت ایران جایگاهی والا در بیداری جامعه داشته است و دانشجویان آگاه ما دریافته‌اند که اگر چه بهای پیمودن راه حق و آزادی و عدالت سنگین است اما برای نیل به پیشرفت و سعادت چاره‌ای جز حفاظت از دستاوردهای تاریخی وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر جایگاه ویژه‌ای در جنبش دانشجویی داشته است، خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه ها همراه با دیگر دانشجویان سهم بسزایی در رشد و تقویت جنبش دانشجویی داشتند که در این میان نقش ماندگار مرحوم بازرگان در دانشکده فنی دانشگاه تهران و تلاش ایشان در پویایی جنبش دانشجویی فراموش ناشدنی است.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب اسلامی جنبش دانشجویی فعالیت هایش در مسیر براندازی رژیم بود ولی بعد از انقلاب عمده فعالیت‌های جنبش دانشجویی همسویی با آرمان‌های انقلاب و تلاش در جهت تحقق مطالبات مردم است و چنین رسالتی هم در حال حاضر از دانشجویان انتظار می رود.

عارف با بیان اینکه جنبش دانشجویی در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و معنادار داشت، گفت: معتقدم باید در یک فضای صمیمی تشکل‌های دانشجویی که قدمت بیشتری از حیثفعالیت دارند، به نقد جنبش دانشجویی بعد از انقلاب بپردازند تا با آسیب شناسی دقیق و عبرت‌گیری از برخی نقاط ضعف، مسیر روشنی برای فعالیت های آینده ترسیم شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به تلاش عدالت خواهان و آزادیخواهان در جهت حاکمیت قانون در جامعه، وظیفه دانشجویان را در راستای صیانت از قانون اساسی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: همانگونه که از دانشجویان انتظار است در چارچوب قوانین مصرح فعالیت کنند از مسئولان نیز انتظار می رود زمینه فعالیت دانشجویان را در دانشگاه فراهم کنند. روند نامطلوبی که در گذشته در فضای دانشگاه‌ها به خاطر برخی سوء مدیریت‌ها حاکم بود و اجازه فعالیت قانونمند را به برخی تشکل‌های دانشجویی نمی‌دانند باید تغییر کند.

وی با اشاره به توصیه مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر نسبت به لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کردند اما عده‌ای نمی خواهند دانشگاه ها در این راستا فعال شوند و به دنبال تک بعدی کردن دانشگاه‌ها هستند که چنین دیدگاه‌هایی ظلم مضاعفی به دانشجو و دانشگاهیان است.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص انتخابات مجلس آینده و استراتژی اصلاح طلبان برای این انتخابات، گفت: تجربه نشان داده است اگر سطح مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد شانس پیروزی اصلاح‌طلبان افزایش پیدا خواهد کرد به همین دلیل همه جریانات موثر در جامعه بخصوص دانشجویان باید در راستای مشارکت حداکثری آحاد جامعه تلاش کنند.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که به دنبال یک اقلیت تاثیرگذار در انتخابات مجلس آینده هستند، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان باید تمام تلاش شان را در بدست آوردن اکثریت مجلس آینده انجام دهند تا انشالله مجلس دهم مجلسی کارآمد، متخصص و در شان ملت ایران باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با هشدار نسبت به تحرکات برخی جریانات در جهت فاصله انداختن بین دولت و اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: عده‌ای تمام تلاششان در جهت ایجاد فاصله میان دولت و اصلاح طلبان است به همین دلیل باید مراقبت‌های لازم در اظهار نظرها صورت بگیرد تا بهانه به دست جریاناتی که مترصد چنین فرصت‌های هستند، نداد.

در ابتدای این دیدار برخی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ضمن ارائه گزارشی از دور جدید فعالیت‌های خود، از دکتر عارف برای حضور در دانشگاه امیرکبیر در یکی از مناسبت‌های دانشجویی دعوت کردند که رئیس بنیاد امید ایرانیان ضمن اظهار خشنودی جهت حضور در محافل دانشجویی بخصوص در دانشگاه امیرکبیر ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز