خبرگزاری کار ایران

مجتهد زاده:

تحکیم و تعالی بنیان خانواده اصلی‌ترین نقطه تاثیر و تاثر جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۰

صیانت از شأن کرامت زن، ‌کمک به حضور فعال و موثر آنان در همه عرصه‌ها، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان و غیره از جمله اهداف برنامه‌ریزان بوده است و تمام این تلاش‌ها در ۱۸ جلد انتشار یافته است.

ایلنا: مریم مجتهد زاده تحکیم و تعالی بنیان خانواده را به عنوان اصلیترین نقطه تاثیر و تاثر جامعه عنوان کرده و معتقد است باید به آن توجه ویژه‌ای کرده و از ابعاد اجرایی آن نیز نباید غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم مجتهدزاده در مراسم تودیع خود و معارفه شهیندخت ملاوردی که عصر امروز در محل سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: خداوند را شاکرم که در یکی از حساسترین مقاطع توفیق خدمتگزاری به بانوان را داشته‌ام.

وی با تاکید براینکه به حق در تمامی جهان نمی‌توان تصویر ایمان و عفافی بر‌تر از جامعه زنان ایران یافت، افزود: امیدوام با همیاری همه نهاد‌ها بتوانیم چهره‌ای از زن مسلمان ترسیم کنیم که با کرامت خود الگو و سرآمد تمامی زنان جهان است، الگوهایی که در زمان دفاع مقدس نیز ترسیم شده بود.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم بخشی از عمرم را در جمع باصفای شما سپری کردم، افزود: در طول این مدت بهره فراوانی از آموزه‌های انسانی و اخلاقی شما اساتید، فراکسیون زنان، شورای فرهنگی واجتماعی زنان، بسیج جامعه زنان و سازمان‌های مردم نهاد و همکاران در مرکز امور زنان و خانواده و همچنین اصحاب رسانه نصیب اینجانب شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌های صورت گرفته در مرکز امور زنان و خانواده در دولت دهم اشاره کرد و افزود: براساس مبانی اسلام، تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان نظام، اصول حرکت خود را بر مبنای الگوسازی در سطح ملی و جهانی با تاثی از شخصیت حضرت فاطمه(س) و حضر زینب(س) در حوزه تکامل زن و تحکیم بنیان خانواده تعریف کرد‌ه‌ایم.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه حفظ شأن زنان ایرانی در منشور سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه به خوبی ترسیم شده است، افزود: همچنین نقطه ارتقاء کمی و کیفی زنان در این سند به خوبی مشخص شده است.

وی تحکیم و تعالی بنیان خانواده را به عنوان اصلیترین نقطه تاثیر و تاثر جامعه عنوان کرد و افزود: به آن توجه ویژه‌ای کرده‌ایم اما از ابعاد اجرایی آن نیز نباید غفلت کنیم.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز حوزه زنان تدوین شده است، افزود: صیانت از شأن کرامت زن، ‌کمک به حضور فعال و موثر آنان در همه عرصه‌ها، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان و غیره از جمله اهداف برنامه‌ریزان بوده است و تمام این تلاش‌ها در ۱۸ جلد انتشار یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز