خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید قوانین، برای فرزندآوری اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۴۴

مجلس به فکر افتاده است و زمینه‌های برنامه‌ریزی فرزندآوری در حال تدوین است. هر چند باید نیاز به کار و مسئله جمعیت در کنار هم دیده و تدابیری برای هر دو اندیشیده شود و نباید یکی فدای دیگری شود.

ایلنا: ‌ عضو فراکسیون زنان مجلس معتقد است باید با فرهنگ‌سازی مورد نظر و افزایش فرزندآوری علاوه بر توجه به سیاست کلی حقوق زنان نیز به طور کامل احقاق شود و در همین راستا برخی از قوانین وجود دارد که باید اصلاح شود.

" نیره اخوان بی‌طرف " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی طرح افزایش فرزندآوری در مجلس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت در حال بررسی است و هنوز در فراکسیون زنان مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه من هم نماینده زنان و هم نماینده مردان هستم در پاسخ به اینکه آیا در شرایط کنونی زنان جامعه با توجه به وضعیت اشتغالشان، ظرفیت فرزندآوری را دارند یا نه، گفت: سیاست و منافع ملی به هر چیزی ارجح دارد چراکه جمعیت کشور در حال پیری است و از آنجا که این دغدغه مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید به آن توجه و عملی شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه من بارها به این مسئله اشاره و تذکرات لازم را داده بودم اما هیچگاه توجهی به آن نشد، تصریح کرد: مجلس در همین رابطه به فکر افتاده است و زمینه‌های برنامه‌ریزی برای فرزندآوری در حال تدوین است. هر چند باید نیاز به کار و مسئله جمعیت در کنار هم دیده و تدابیری برای هر دو اندیشیده شود و نباید یکی فدای دیگری شود.

اخوان در پاسخ به اینکه به عنوان یک زن در فراکسیون زنان به دنبال تحقق کدام جنبه‌های حقوقی زنان در طرح فرزندآوری هستید گفت: باید تلاش کرد تا با فرهنگ‌سازی مورد نظر و افزایش فرزندآوری، علاوه بر توجه به سیاست کلی، حقوق زنان نیز به طور کامل احقاق شود و در همین راستا برخی از قوانین موجود نیاز به اصلاح دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز