خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در دیدار با سفیر آلمان:

ماموریت اصلی دولت یازدهم تحقق تعادل جنسیتی در تمام جنبه‌های زندگی زنان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۰

در ایران نیز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سعی بر این است با تغییر رویکرد در سیاست خارجی شاهد تعامل سازنده و به دور از تنش با کشورهای دیگر از جمله آلمان باشیم.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: گفتمان اصلی دولت جدید را اعتدال و ماموریت اصلی آن را، تحقق توازن و تعادل جنسیتی در کلیه جنبه‌های زندگی زنان است که با پرهیز از افراط و تفریط، زنان به جایگاه اصلی خود نزدیک شوند.

به گزارش ایلنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان در ملاقات با سفیر جدید آلمان در کشورمان که با همراهی مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه و مسئولین کنسولی سفارت آلمان برگزار شد؛ مولاوردی جایگاه آلمان در اتحادیه اروپا و ایران در خاورمیانه را عامل مناسبی برای ارتباط سازنده در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

بارون نیکائیل فون اونگرن، با تبریک انتصاب مولاوردی به سمت معاون رئیس جمهور، گفت: دولت آلمان در حال برنامه ریزی برای تشکیل دولت ائتلافی آینده است. اگر چه محوریت دوحزب در خصوص مباحثزنان بیشتر به امور اقتصادی معطوف است؛ اما بحثزنان در جامعه ما بحثپویایی است و سعی ما بر این است در کشور از پتانسیل زنان با تحصیلات عالی بهره‌مندی بهینه شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در ایران نیز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سعی بر این است با تغییر رویکرد در سیاست خارجی شاهد تعامل سازنده و به دور از تنش با کشورهای دیگر از جمله آلمان باشیم.

وی افزود: بدیهی است که طرف‌های مقابل هم باید راه را برای ارتقای تفاهم و همکاری هموار کنند.

مولاوردی ضمن اشاره به تحولات اخیر در جریان مذاکرات هسته‌ای و توافقات حاصله بر نقش مذاکره و گفت‌و‌گو علیرغم اختلاف نظر‌ها تأکید کرد و آن را بازی برد - برد و از موضع احترام متقابل و اصل برابری دانسته و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد توافق نهایی و جامع بین طرفین با این نتیجه باشیم و در زمینه گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی و فرهنگی، متعاقب آن گام برداریم.

سفیر جدید آلمان ضمن پیشنهاد عدم انحصار همکاری‌های متقابل دو کشور در بحثهسته‌ای، تاکید کرد: به دیگر مقوله‌ها از جمله بحثزنان توجه بیشتری شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ارتقای مرکز از مشاور رئیس جمهور به معاون رئیس جمهور در پایان دولت قبل، گفتمان اصلی دولت جدید را اعتدال و ماموریت اصلی آن را، تحقق توازن و تعادل جنسیتی در کلیه جنبه‌های زندگی زنان برشمرد و امیدواری داد با پرهیز از افراط و تفریط، زنان به جایگاه اصلی خود نزدیک شوند.

وی با اشاره به مأموریت معاونت، مبنی بر توانمند سازی زنان و خانواده و جلب مشارکت زنان برای حل مشکلات جامعه، مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف را با توجه به نیمی از سرمایه انسانی بودن آنان؛ قابل ملاحظه دانست و گفت: این مشارکت؛ فقط نیاز زنان در یک جامعه نیست، بلکه نیاز کل جامعه است. لذا کلیه پروژه‌ها باید با این هدف انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز