خبرگزاری کار ایران

سرپرست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مطرح کرد؛

تأسیس بانک قرض‌الحسنه ازدواج با استفاده از درآمد موقوفات

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۳

وام ازدواجی که دولت تعیین کرده هرچند توسط برخی بانک‌ها هم محقق نشده ولی باز هم جوابگوی نیاز جوانان نیست ولی با استفاده از ظرفیت وقف می‌توان این مشکل را تا حدودی رفع کرد.

ایلنا: سرپرست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: می‌توان با در نظر گرفتن همه شرایط، بانک قرض‌الحسنه ازدواج را با استفاده از درآمد موقوفات در ایران تأسیس کرد.

به گزارش ایلنا، " محمد سزاوار " در نشست مدیران اوقاف و امور خیریه با واقفان و خیرین قم اظهار کرد: وقف مالکیتی محدود است و می‌تواند در راستای نیت واقفان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: مسئله ازدواج جوانان یکی از موضوعات روز جامعه است و باید دید وقفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر.

سرپرست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه می‌توان موقوفاتی داشت که درآمد آن‌ها در راستای کمک به جوانان برای ازدواج استفاده شود، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که این نوع از نیت در میان جامعه ترویج شود.

وی ادامه داد: وام ازدواجی که دولت تعیین کرده هرچند توسط برخی بانک‌ها هم محقق نشده ولی باز هم جوابگوی نیاز جوانان نیست ولی با استفاده از ظرفیت وقف می‌توان این مشکل را تا حدودی رفع کرد.

سزاوار با بیان اینکه از زمان تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ثابت شد که با چهار درصد سود هم می‌توان این کار را انجام داد خاطرنشان کرد: اگر مشارکت بیشتری صورت بگیرد حتی شاید با نرخ بهره کمتر هم بتوان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مردم قرار داد.

سرپرست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: سازمان اوقاف کشور اردن بانکی به نام قرض‌الحسنه دارد و می‌توانیم در ایران نیز با در نظر گرفتن همه شرایط این کار را انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز