خبرگزاری کار ایران

کم کاری در تصویرسازی و روایت حضور زنان در دوران دفاع مقدس

کد خبر : ۱۳۵۷۴۳

اگر پشتیبانی و حمایت مادران و زنان نبود پیروزی در جنگ تحمیلی غیر ممکن می‌شد همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند از دامان زن، مرد به معراج می‌رسد واقعیت این سخن در زمان جنگ نشان داده شد.

ایلنا: مشاور رئیس بنیاد شهید در امور بانوان گفت: با وجود اطلاع رسانی‌ها پس از گذشت این سال‌ها هنوز به معنای واقعی نقش زنان در دوران دفاع مقدس برای نسل امروز به تصویر کشیده نشده و در این راه کم کاری شده است.

به گزارش ایلنا، صدیقه کاوه خواهر شهید کاوه گفت: اگر پشتیبانی و حمایت مادران و زنان نبود پیروزی در جنگ تحمیلی غیر ممکن می‌شد همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند از دامان زن، مرد به معراج می‌رسد واقعیت این سخن در زمان جنگ نشان داده شد.

وی ادامه داد: نقش بی‌بدیل زنان در دفاع مقدس انکار شدنی نیست. مادرانی که با سال‌ها خون جگر فرزندان پسر خود را پرورش می‌دادند در زمان جنگ آن‌ها را به خط مقدم می‌فرستادند و خبر شهادتشان را می‌شنیدند و این تنها بخشی از نقش مادران و زنان در دفاع مقدس بود.

مشاور رئیس بنیاد شهید در امور زنان در رابطه با نگرش کنونی نسبت به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: با وجود اطلاع رسانی‌ها پس ازگذشت این سال‌ها هنوز به معنای واقعی این نقش برای نسل‌های امروز به تصویر کشیده نشده و در این راه کم کاری شده است.

وی افزود: روایت جنگ تحمیلی برای نسلهای امروز و آینده باید همسو با ابزارهای اطلاع رسانی زمان باشد شاید تا چند دهه گذشته تنها روزنامه‌ها و پس از آن صدا و سیما بود که این وظیفه را به عهده داشت اما این روز‌ها همزمان با گسترش ابزارهای ارتباطی باید اطلاع رسانی و تصویر مقاومت در جنگ تحمیلی بازگو شود.

به گفته کاوه، لازم است بازآفرینی روایتهای جنگ تحمیلی و حضور زنان در این مقاومت بیشتر به تصویر کشیده شود چراکه این نقش آشکار است و نمی‌توان آن را پنهان کرد که در این راستا باید فرهنگ سازی شود چرا که دور شدن محتوای فرهنگ دفاع مقدس از سیاست زدگی و همچنین دوری از افراط و تفریط از راههای گسترش و حفظ این فرهنگ در جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز