خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

عدم دسترسی به فرصت‌های سیاسی مشکل جهان‌شمول زنان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۳۰

فرصت حضور در مجامع بین المللی می‌تواند زمینه ساز رسیدن زنان به جایگاه شایسته‌ای که حق آنان در خانواده و جامعه است، باشد.

ایلنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هنوز مشکلات جهان‌شمولی، همچون عدم دسترسی به فرصت‌های اقتصادی و سیاسی در بین زنان وجود دارد و از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید، توانمندسازی سیاسی و اقتصادی زنان است.

به گزارش ایلنا، " شهیندخت مولاوردی " در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک گفت: دولت تدبیر و امید در چارچوب گفتمان اعتدال به عنوان رویکرد حاکم بر کل جامعه و به دور از افراط و تفریط مسائل زنان را پیگیری می‌کند تا آنان بتوانند در خانواده و جامعه به نحوی مطلوب نقش خود را ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری که به شدت مورد استقبال سایر اعضا و از جمله کشور مکزیک قرار گرفت، آمادگی کشورمان برای همکاری با کشورهای مختلف دنیا به منظور محقق شدن این هدف را اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش محوری زنان در خانواده اظهار داشت: با استفاده از استعداد‌ها و توانمندی‌های زنان در جامعه و خانواده می‌توان در حل بحران‌های جامعه و برای رسیدن به اهداف بهتر بهره‌مند شد.

مولاوردی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی در زمینه‌های آموزشی، تحصیلات دانشگاهی و حضور فعال آنان در عرصه اجتماعی و برخورداری از امکانات بهداشتی اظهار داشت: با وجود همه این پیشرفت‌ها هنوز مشکلات جهان شمولی، همچون عدم دسترسی به فرصت‌های اقتصادی و سیاسی در بین زنان وجود دارد که از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید، توانمندسازی سیاسی و اقتصادی زنان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش زنان در عرصه بین المللی اظهار داشت: فرصت حضور در مجامع بین المللی می‌تواند زمینه ساز رسیدن زنان به جایگاه شایسته‌ای که حق آنان در خانواده و جامعه است، باشد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک نیز در این دیدار با اعلام حمایت کشورش از طرح پیشنهادی رئیس جمهور گفت: مکزیک خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط دوستانه با ایران به ویژه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

گابریلا کوئباس همچنین به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی اشاره کرد و گفت: مکزیک خواستار همکاری با ایران در عرصه فناوری‌های نوین و همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز