خبرگزاری کار ایران

یک عضو هیات مدیره اتحادیه زنان کارگر:

برخی کارفرمایان از نیاز مالی زنان کارگر سواستفاده می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۲

جای تاسف دارد که در آتش نشانی حتی یک پتو هم نبوده است که این کارگران را با آن نجات دهند / ماشین های آتش نشانی در تعمیرگاه های کامیون داران در جنوب شهر تعمیر می شوند و مکانیک متخصص برآنها نظارت ندارد.

ایلنا: یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه زنان کارگر گفت: برخی از کارفرماها از نیاز مالی کارگران زن سوءاستفاده می کنند. برای نمونه برخی از کارگران زن برای آنکه کارشان را از دست ندهند مجبور می شوند با حقوق کمتر کار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " ملیحه محبوب‌نژاد "، عضو کمیته اجتماعی حزب کار و هیأت مدیره اتحادیه زنان کارگر، در مورد حادثه آتش سوزی یک کارگاه که موجب مرگ دو کارگر زن شد، گفت: هنگامی که برخی کارگاه ها از شمول قانون کار بیرون می آیند و هیچ نظارتی بر آنها از لحاظ بیمه و ایمنی صورت نمی گیرد طبیعی است که این حوادثرخ می دهد.

وی افزود: شهرداری ماشین های آتش نشانی خود را از شرکت های آلمانی خریداری می کند اما هنگامی که نمایندگان این شرکت ها برای بازرسی می آیند، به آنها اجازه بازرسی نمی دهد. همچنین این ماشین ها در تعمیرگاه های کامیون داران در جنوب شهر تعمیر می شوند و مکانیک متخصص برآنها نظارت ندارد. بنابراین ممکن است که این حوادثپیش بیاید. به هر حال جای تاسف دارد که در آتش نشانی حتی یک پتو هم نبوده است که این کارگران را با آن نجات دهند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه زنان کارگر در ادامه در مورد مشکلات زنان کارگر، گفت: هنگامی که کارفرما نیاز مالی برخی از زنان کارگر را می بیند از این مساله سوء استفاده می کند. برای نمونه برخی از کارگران زن برای آنکه کارشان را از دست ندهند ناچار می شوند با حقوق کمتری کار کنند در حالی که نظارتی بر این مسائل در کارگاه ها وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز