خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد:

تدوین برنامه پنج ساله برای ارتقا شاخص های حوزه زنان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۵۰

شروع حضور زنان در سیستان و بلوچستان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در بقیه استان‌ها هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان کشور برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده به عمل بیاید.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی در جزیره قشم از تدوین یک برنامه سه و پنج ساله برای ارتقای شاخص‌ها یی در حوزه زنان خبر داد.


به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی دقایقی قبل در نشست با خبرنگاران در فرمانداری قشم اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در چهارچوب اسناد بالا دستی نظام و برنامه ارائه شده توسط ریاست جمهوری تحت عنوان راهبردهای حوزه زنان و خانواده در حال تصویب شاخص‌هایی است که طی یک برنامه سه و پنج ساله با ارتقای شاخص‌ها بتواند موارد را مورد ارزیابی قرار دهد.
وی ادامه داد: چشم‌اندازی که برای این دولت به ویژه در حوزه معاونت امور زنان و خانواده ترسیم شده تحقق تعادل و توازن جنسیتی در تمام جنبه‌های زندگی است.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اهداف مقرر در چارچوب ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه که تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در عرصه‌های اجتماعی و استیفای حقوق قانونی و شرعی زنان در همه زمینه‌ها مورد اشاره قرار داده و ما در ۱۴ محور طبق این ماده در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این اهداف هستیم.


مولاوردی همچنین در خصوص حضور سه زن به سمت‌های سیاسی و اجرایی در سطح معاون استاندار و فرماندار در سیستان و بلوچستان یادآور شد: این موضوع مورد تاکید جدی ریاست جمهوری بوده و در جلسه هیئت دولت و هم در جلسه با استانداران به صراحت اشاره کردند که حتی اگر در شرایط مساوی خانم و آقا وجود داشته باشد ترجیح با خانم‌ها باشد.


وی اظهار داشت: با نگاه مثبتی که وزیر کشور برای حضور پر رنگ زنان در دولت دارند این موضوع در حال پی گیری است و شروع حضور زنان در سیستان و بلوچستان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در بقیه استان‌ها هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان کشور برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده به عمل بیاید.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز از طریق دفا‌تر امور زنان و بانوان برنامه‌هایی برای حضور بیشتر بانوان در دولت را پیگیری خواهیم کرد.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد دوگانگی مدیریت و نقش کم‌رنگ شورا‌ها به عنوان نمایندگان مردم در شهرستان قشم عنوان کرد: اینگونه ناهماهنگی که در قشم بوجود آمده اولین کسانی که متضرر می‌شوند مردم هستند و عملا با این دوگانگی مردم تکلیف خود را نمی‌دانند.


وی خاطرنشان کرد: بنده هم به سهم خودم این مسائل را به رئیس جمهور منتقل خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز