خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر در گفت‌وگو با ایلنا:

مترو، فضایی را بدون گرفتن عوارض در اختیار دستفروشان قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۵۵

شرایط بداقتصادی و نبود فرصت‌های شغلی مناسب برای زنان سبب بروز پدیده دستفروشی در مترو شده است گفت: تا هنگامی که مسولین نتوانند فرصت شغلی مناسبی ایجاد کنند مقابله با این افراد نادرست و به دور از انصاف است.

ایلنا: رئیس اتحادیه زنان کارگر با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی و نبود فرصت‌های شغلی مناسب برای زنان سبب بروز پدیده دستفروشی در مترو شده است گفت: تا هنگامی که مسولین نتوانند فرصت شغلی مناسبی ایجاد کنند مقابله با این افراد نادرست و به دور از انصاف است. بنابراین مترو می‌تواند بدون گرفتن عوارض، فضایی را مانند بازارچه در اختیار این افراد قرار دهد.

" سهیلا جلودارزاده "، رئیس اتحادیه زنان کارگر و عضو هیات مدیره حزب اسلامی کار در مورد برخورد با دستفروشان مترو در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در شرایط فعلی کشور با توجه به رکود تورمی که وجود دارد و مشکلات کسب و کار، فرصت‌های شغلی برای زنان بسیار محدود شده است. بنابر این بسیاری از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار برای تامین معاش خود با مشکل روبرو هستند؛ در نتیجه مقابله با زنان دستفروش در مترو به دور از انصاف است.

جلودارزاده ادامه داد: مجموعه حاکمیتی باید نفقه زنان سرپرست خانوار را به عهده بگیرد که در شرایط اقتصادی فعلی کشور امکان پذیر نیست؛ بنابر این باید برای این زنان فرصت شغلی ایجاد شود و اگر نمی‌توانند فرصت شغلی در اختیار این زنان قرار دهند نباید ازاین کار شرعی که خودشان مهیا کرده‌اند جلوگیری کنند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر گفت: نظم و انضباط بسیار خوب است و در وسیله نقلیه عمومی نیز شاید بهتر باشد که آرامش فراهم باشد، اما با این وجود شاهد هستیم که استقبال از این فروشندگان بسیار خوب است و امکان خرید مناسبی را با قیمت‌های بهتر به ویژه برای خانم‌های شاغل که کمتر فرصت رفتن به خرید را دارند فراهم می‌کند.

وی افزود: با وجود اینکه این نوع فروشندگی بسیار دشوار و با استرس زیادی همراه است؛ اما به علت آنکه مترو فضای امنی را ایجاد می‌کند و همین طور از سرما و گرما محفوظ است مورد استقبال خانم‌های دستفروش قرار گرفته است.

جلودارزاده ادامه داد: برای اینکه این مساله حل شود، مترو می‌تواند این افراد را شناسنامه دار کند و بدون گرفتن عوارض فضایی را در مترو به شکل یک بازارچه در اختیاراین بانوان قرار دهد. همچنین پیشنهاد می‌کنم که زنان دستفروش در اتحادیه زنان کارگر عضو شوند و صنف خود را تشکیل دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز