خبرگزاری کار ایران

سعیدی همزمان با بررسی لایحه در مجلس:

کاهش ساعات کار امنیت شغلی زنان را به خطر می اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۵۲

«این لایحه در تیرماه سال ۹۲ به مجلس واصل شده و قرار است که امروز(۴ خرداد) در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار بگیرد.»

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس امروز از آغاز بررسی لایحه «کاهش ساعت کاری زنان شاغل» خبر داد و افزود: این نوع قوانین امنیت شغلی زنان را زیر سوال می‌برد همان‌گونه که چندی پیش نیز پس از تصویب افزایش مرخصی زایمان، بخش قابل توجهی از کارمندان و کارگران قرار دادی کار خود را از دست دادند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با لایحه «کاهش ساعت کاری زنان شاغل» گفت: این لایحه در تیرماه سال ۹۲ به مجلس واصل شده و قرار است که امروز(۴ خرداد) در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار بگیرد.

وی افزود: این لایحه شامل ۴ گروه از زنان می‌شود؛ زنانی که سرپرست خانوار هستند، فرزند زیر ۷ یا فرزند معلول دارند و یا همسرشان بیماری صعب الاعلاجی دارد که در صورت تصویب این لایحه ساعت کاری آن‌ها با حقوق و مزایای کامل، ۳۶ ساعت در هفته تعیین می‌شود.

سعیدی ادامه داد: در بخش غیر دولتی این تبصره نیز وجود دارد که اگر کارفرمایان این قانون را اجرا کنند مشوق‌هایی از جمله تخفیف بیمه شامل حالشان می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت تصویب، آیین نامه اجرایی این لایحه نیز به وسیله وزارت کار، وزارت بهداشت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری تدوین می‌شود و سه ماه پس از تصویب نیز لازم الاجرا است.

این نماینده مجلس گفت: من اعتقاد دارم این نوع قوانین امنیت شغلی زنان را زیر سوال می‌برد. چندی پیش نیز پس از تصویب افزایش مرخصی زایمان، بخش قابل توجهی از کارمندان و کارگران قرار دادی کار خود را از دست دادند.

وی افزود: بنابراین باید راهکارهای دیگری را پیدا کنیم که ضمانت اجرایی و پشتوانه قوی داشته باشد و امنیت شغلی زنان را نیز به خطر نیندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز