خبرگزاری کار ایران

معاون زنان دولت ایران با وزیر زنان و جوانان فرانسه دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۷۶

«معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که جهت شرکت در بیست و سومین اجلاس جهانی زنان به فرانسه سفر کرده است با وزیر زنان، جوانان و ورزش فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.»

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که جهت شرکت در بیست و سومین اجلاس جهانی زنان به فرانسه سفر کرده است با وزیر زنان، جوانان و ورزش فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در حاشیه بیست و سومین اجلاس جهانی زنان انجام شد، شهیندخت مولاوردی ضمن تأکید بر اهمیت تقویت روابط و مناسبات بین دو کشور از تبادل تجربیات و پیشبرد همکاری‌ها در زمینه ارتقای توانمندی اقتصادی زنان و دسترسی عادلانه آنان به فرصت‌ها، منابع و ایفای نقش مؤثر در توسعه کشور استقبال کرد.

همچنین در این دیدار نجات والو بلقاسم، وزیر زنان، جوانان و ورزش فرانسه برای بررسی زمینه‌های همکاری بین دو کشور در امور زنان اعلام آمادگی و بر تبادل تجربیات در این رابطه تأکید کرد.

بیست و سومین اجلاس جهانی سه روزه زنان امسال با شعار «زنان طراحی مجدد اقتصاد و جامعه» در پاریس آغاز به کار کرده است.

در این اجلاس بیش از ۴۰ وزیر، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر حضور دارد. این اجلاس هر ساله در یک کشور برگزار می‌شود و به داووس زنان معروف است.

اجلاس امسال در دو سطح وزرا و سازمان‌های فعال غیر دولتی در امور زنان برگزار شده و قرار است وزرا درباره مشارکت دولت‌ها و بخش‌های خصوصی برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای زنان و دختران در جهان به جمع بندی برسند.

هر کشور شرکت کننده در این اجلاس از قبل باید یک طرح درباره حمایت از اقتصاد زنان به این اجلاس ارائه کند.

جمهوری اسلامی ایران طرح حمایت بانکی از گروه‌های کوچک زنان روستایی را به عنوان تجربه‌ای موفق به این اجلاس ارائه کرده است.

طرح‌های کشورها در این اجلاس بررسی و طرح‌های موفق معرفی می شود.

از کشورمان ایران برای نخستین بار است که هیأتی در این اجلاس حضور می‌یابد. همچنین دیدار با وزرای امور جوانان و زنان دیگر کشورها از برنامه‌های دیگر معاون رئیس جمهور در حاشیه اجلاس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز