خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با یک فعال حقوق زنان مطرح شد:

ناکامی دولت در برآوردن خواسته کوچک زنان؛ ناامیدی از اجابت مطالبات اساسی

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۸۲

«در مورد دختران جوان سرخوردگی که در دوره قبل به وجود آمده بود همچنان ادامه دارد. / عدم ثبات در تصمیم گیری های مربوط به زنان و سلیقه ای عمل کردن در این حوزه در تمامی دولتها وجود داشته است»

یک فعال حقوق زنان ناکامی معاونت امور زنان ریاست جمهوری در رفع ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم والیبال را ناتوانی دولت در برآوردن مطالبات زنان دانست و از چگونگی تحقق مطالبات مهمتر زنان اظهار نگرانی کرد.

نجمه واحدی فعال حقوق زنان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات والیبال گفت: حضور زنان در استادیوم والیبال یکی از خواسته های کوچک زنان است و اگر دولت نتواند حتی این خواسته را تحقق ببخشد چگونه می خواهد به وعده های بزرگی که به زنان داده، عمل کند.

واحدی اظهار کرد: این مطالبه زنان از راههای مختلف به معاونت امور زنان ریاست جمهوری انتقال داده شد و معاون رئیس جمهور نیز مخالفت خود را با این ممنوعیت اعلام کرد و قول پیگیری این مساله را داد؛ اما متاسفانه تا کنون این نهاد نتوانسته در این زمینه کاری انجام دهند.

این فعال حوزه زنان ادامه داد: این ناکامی قطعا تبعات اجتماعی در پی خواهد داشت و سبب نا امیدی و سکون در فضای جامعه و از بین رفتن اعتماد به نفس زنان برای بیان خواسته هایشان می شود.

وی افزود: در زمان انتخابات، آقای روحانی وعده ها و شعارهای زیادی مانند حل مشکلات فرهنگی زنان بدون دخالت نیروهای انتظامی، ایجاد امنیت بیشتر برای زنان، تدوین لوایح حمایتی از زنان و… داد. اما متاسفانه بسیاری از آنها هنوز عملی نشده است به ویِژه در مورد دختران جوان سرخوردگی که در دوره قبل به وجود آمده بود همچنان ادامه دارد.

واحدی ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که در گذشته این امکان برای بانوان وجود داشت که در ورزشگاه حضور پیدا کنند و درآن زمان صحبت از مشکلات زیر ساختی و فرهنگی به میان نیامد.

وی ادامه داد: عدم ثبات در تصمیم گیری های مربوط به زنان و سلیقه ای عمل کردن در این حوزه در تمامی دولتها نشان از عدم اهمیت مسائل زنان برای دولت‌ها دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز