خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

یک بار برای همیشه تدبیری برای حضور زنان در ورزشگاهها اندیشیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۷۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد حضور زنان در سالن های ورزشی مذاکراتی با «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان و «محمدرضا داورزنی» رییس فدراسیون والیبال داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یک بار برای همیشه باید تدبیری برای حضور زنان در ورزشگاهها اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی دولت، «شهیندخت مولاوردی» در ارتباط با ممنوعیت حضور زنان در سالن های ورزشی گفت: هدف همه ما ترسیم وجه و چهره ای صحیح و برحق از دین و نظام جمهوری اسلامی است. از این رو ایجاد محدودیت ها می تواند چهره نظام را مخدوش کرده و این تصور را به وجود آورد که در آن، ابتدایی ترین حقوق برای زنان نادیده گرفته می شود.

وی ادامه داد: فراهم آوردن شرایط تفریحات سالم برای زنان و دختران مطابق با مسایل شرعی، هنجارهای اجتماعی و شرایط و اقتضایات موجود ضروری است.

به گفته وی، در صورتی که شرایط تفریح سالم برای این قشر از جامعه فراهم نشود، با دست خودمان آنها را در مسیر آسیب ها و بزه های اجتماعی قرار داده ایم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این نکته که پرداختن به یک موضوع در حوزه زنان به معنای فراموشی سایر مشکلات یا غفلت از موضوعات مرتبط با آنها نیست، به ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اوقات فراغت، یکی از مواردی است که باید در کنار ۱۳ محور مورد اشاره در این ماده به آن پرداخته شود. از این رو باید همه مسایل به جای خود مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه این مساله در جلسه هیات دولت طرح شده و هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده، گفت: موضوع حضور زنان در سالن های ورزشی هرازگاهی برجسته می شود، از این رو ضروری است که یک بار برای همیشه تدابیری در این مورداندیشیده شود و تلاش کنیم با ارایه ساز و کاری مناسب آن را رفع کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا دختران و زنان مربی یا ورزشکار از فرصت های طلایی ایجاد شده در عرصه های ورزشی استفاده کرده و با حضور در سالن های ورزشی ضمن تشویق تیم های ملی کشورمان، فرصت تجربه اندوزی از تماشای این رقابت ها را داشته باشند.

به گفته مولاوردی، پیش از طرح این مساله در هیات دولت، وی در مورد حضور زنان در سالن های ورزشی مذاکراتی نیز با «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان و «محمدرضا داورزنی» رییس فدراسیون والیبال داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز