خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر مسکن، راه و شهرسازی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

نفش زنان در کاهش تصادفات جاده‌ای / توجه به حقوق زنان در شهرسازی

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۷۰

«وزیر مسکن یک مشاور امور اجتماعی انتصاب کرده تا به مباحثاجتماعی و حقوق شهروندی دقت بیشتری شود. / دفتر امور زنان و خانواده اعتقاد دارد می‌تواند در زمینه کاهش صدمات جاده‌ای نقش موثری داشته باشد.»

مشاور وزیر مسکن، راه و شهرسازی در امور زنان و خانواده، برنامه ریزی در حوزه کاهش صدمات جاده ای با محوریت زنان و خانواده را از جمله برنامه های مهم دفتر امور زنان این وزارت خانه خواند و به برنامه هایی در حوزه احقاق حقوق زنان شهروند در حوزه شهرسازی اشاره کرد.

سودابه احسانی مشاور وزیر مسکن، راه و شهرسازی در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه زنان گفت: در حال حاضر یکی از برنامه های مهمی که دفتر امور زنان و خانواده این وزارتخانه دنبال می کند در حوزه ایمنی سفر و کاهش تصادفات جاده ای است.

وی ادامه داد: زنان در فرهنگ سازی رفتار صحیح ترافیکی در خانواده به عنوان مادر و یا همسر نقش بسیار مهمی دارند. تحقیقات نشان داده است علاوه بر نقش تربیتبی مادران، عملکرد و آگاهی همسران رانندگان بین شهری و موتورسیکلت سواران که ممکن است بیش دیگران در معرض خطر قرار داشته باشند، در رفتار ترافیکی این افراد بسیار موثر است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت مسکن افزود: بنابر این در جهت برقراری ارتباط و افزایش آگاهی زنان و خانواده ها در زمینه ایمنی حمل و نقل تاکنون بسته های آموزشی تدوین و همچنین همایشی با این محوریت برگزار شده است؛ دفتر امور زنان و خانواده اعتقاد دارد که می تواند در زمینه کاهش صدمات جاده ای نقش موثری داشته باشد.

وی در مورد در نظر گرفتن حقوق زنان شهروند در طراحی‌های شهری ادامه داد: اخیرا وزیر مسکن یک مشاور امور اجتماعی انتصاب کرده تا در این حوزه به مباحثاجتماعی و حقوق شهروندی دقت بیشتری شود، بنابراین به حقوق زنان در این حوزه توجه خواهد شد و علاوه بر آن ایشان نیز اعتقاد دارند که به کار گرفتن خانم‌ها در قسمت‌های مدیریتی شهرسازی باعثدر نظر گرفتن مسائل زنان در این حوزه می‌شود.

احسانی ادامه داد: معاونِ معاونت شهرسازی این وزارتخانه یک خانم است و در این حوزه علاوه بر ایشان از متخصصین زن دیگر نیز استفاده شده؛ در واقع در انتصاب های این وزارتخانه ملاک‌ تواناییهای افراد است و نگاه جنسیتی وجود ندارد.

مشاور وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: در مورد تامین مسکن مورد نیاز جامعه و خانواده ها و مسائل فرهنگی این حوزه بر اساس بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای مربوطه نیزبرنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به توجه ویژه وزیر مسکن به حوزه زنان افزود: اخیرا جلساتی را با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز برگزار کرده ایم و قرار است طی بخشنامه‌ای شرح وظایف دفاتر امور زنان به طور کلی از سوی این معاونت مشخص شود و علاوه بر تمامی این موارد برنامه هایی در زمینه سیاست‌های کلی کوچک‌سازی، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و عفاف، ارتقای توانمندی زنان، عدالت مدیریتی در احراز پست‌‌ها و مسائل بانوان شاغل را نیز دنبال می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز