خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در جمع خبرنگاران:

حضور دوجنس در اتاق‌های جداگانه معنایی جز تفکیک جنسیتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۱۰

از نظر ما وقتی دو جنس را در اتاق‌های جداگانه از یکدیگر جدا می‌کنند، معنایی جز تفکیک جنسیتی نمی‌تواند داشته باشد / طبق آمار، زیر ده درصد زنان کشور معتاد هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معتقد است که دولت در مورد حضور خانم‌ها در مدیریت میانی کشور نمره قبولی می‌گیرد اما در سطح عالی هنوز انتظاراتی که وجود داشته محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در پایان نشست وزیر کشور با شورای اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص طرح تفکیک جنسیتی شهرداری گفت: ما این بحثرا پیگیری می‌کنیم البته خود آقایان معتقدند که این طرح تفکیک جنسیتی نیست بلکه سالم‌سازی در ادارات محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اظهارات اخیر رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری مبنی‌ بر اینکه این طرح تفکیک جنسیتی نیست‌ بلکه تنها اتاق‌‌ های خانم‌ها و آقایان تغییر پیدا کرده است، چیست، افزود: برداشت افراد در موارد مختلف متفاوت است از نظر ما وقتی دو جنس را در اتاق‌های جداگانه از یکدیگر جدا می‌کنند، معنایی جز تفکیک جنسیتی نمی‌تواند داشته باشد.

وی با اعلام اینکه ما ظرف امروز و فردا مواضع رسمی خود را در مورد این طرح اعلام خواهیم کرد، گفت: اتفاقا امروز هم از آقای میرباقری در مورد این مسئله که اشاره شده بود که سه سال پیش این طرح به عنوان ابلاغیه شورای اجتماعی وزارت کشور مطرح شده سوال کردم که وی نیز در جریان این مسئله نبود و قرار شد که بررسی کنیم که اگر سه سال پیش این طرح ابلاغ شده چرا هم اکنون در حال اجرا شدن است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین در خصوص طرح امر به معروف ونهی از منکر گردشگران خارجی که توسط برخی از نمایندگان عنوان شده است گفت: به هر حال طرح است و نمایندگان می‌توانند هر طرح و پیشنهادی داشته باشند. باید دید که آیا این طرح به نتیجه می‌رسد یا خیر.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آسیب‌های موجود در زمینه اعتیاد زنان و اقدامات معاونت متبوع خود پیرامون این مسئله گفت: ما از روز اول تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت کار و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و همچنین یک تفاهم‌نامه چهارجانبه با وزارتخانه‌های بهداشت، کشور و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر منعقد کردیم. بحثتوجه به این آسیب از اولویت‌های ماست و برای حمایت اجتماعی و توانمندسازی زنان بهبود یافته همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: هم اکنون طبق آمار، زیر ده درصد زنان کشور معتاد هستند.

وی درباره طرح شورای شهر مبنی بر احداثسازمان‌هایی برای اشتغال معتادان گفت: البته من درجریان دقیق این مسئله نیستم اما اگر واقعا چنین طرحی وجود داشته باشد دولت هم از آن حمایت خواهد کرد و ما نیز در معاونت امور زنان برای کمک اعلام آمادگی می‌کنیم. تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف نیز امضا کرده‌ایم با همین هدف بوده است.

وی تاکید کرد: باید حمایت پایدار از این افراد صورت گیرد تا پس از بهبود دیگر بازگشت به اعتیاد را نداشته باشند.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که تاکنون در دولت چه اقداماتی برای بهبود وضعیت کودکان کار انجام گرفته است، گفت: ما یک سری دستگاه‌ها درکشور داریم که در قبال این آسیب‌ها دارای وظایف ذاتی هستند اما با توجه به جایگاه ستادی معاونت امور زنان ما وظیفه اجرایی در این موارد نداریم. کارما رصد و نظارت است و بررسی می‌کنیم تا دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه ذاتی دارند به درستی به این وظیفه عمل کنند.

وی افزود: ما هم اکنون در مورد موضوعات زنان سرپرست خانوار، ‌‌آسیب‌های اجتماعی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و نامناسب ورود پیدا کرده‌ایم تا ظرفیت‌های موجود را مدیریت کنیم و بحثتوانمند‌سازی آنها را به سرانجام برسانیم. اگر لازم باشد در سایر موارد نیز چون بحثخانواده مطرح است و موضوع کودکان کار نیز متولی خاصی ندارد، قطعا ورود خواهیم کرد منتها به صورت اصولی و درست نه اینکه خود وارد تصدی‌گری شویم.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به سالگرد آغاز به کار دولت یازدهم از مولاوردی پرسید که دولت تاکنون تا چه میزان به وعده‌های خود در مورد اشتغال بانوان عمل کرده است که وی پاسخ داد: در این یکسال به عنوان فردی که مستقیما درگیر مباحثبودم می‌توانم بگویم که هر چند هنوز شاهد اتفاقات و تحولات اساسی در این حوزه نیستیم اما مقدمات و پایه‌های درستی گذاشته شده و امیدواریم در سال آینده و در پایان دوره اول ثمرات آن‌ را ببینیم.

وی افزود: دولت در مورد حضور خانم‌ها در مدیریت میانی کشور نمره قبولی می‌گیرد اما در سطح عالی هنوز انتظاراتی که وجود داشته محقق نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز