خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس:

مجلس نیازمند توانمندی سمن‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارت است

کد خبر : ۱۹۵۰۶۰

نقش سمن‌ها در جامعه‌ اسلامی نقش ممتاز و ویژه‌ای است، آنها داوطلبانه، مردمی و بدون اغراض با تخصص و انگیزه بالا به سوی بهتر شدن و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جامعه هستند.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به شدت نیازمند توانمندی سمن‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارت است و وظیفه خود می‌داند تا بسترهای لازم را برای فعالیت سمن‌ها فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد که عصر امروز برگزار شد، گفت: نقش سمن‌ها در جامعه‌ اسلامی نقش ممتاز و ویژه‌ای است، آنها داوطلبانه، مردمی و بدون اغراض با تخصص و انگیزه بالا به سوی بهتر شدن و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جامعه هستند.

وی ادامه داد: بنابراین انجمن‌ها می‌توانند در جامعه بن‌بست شکنی کنند و همه ظرفیت‌ها را به کار گیرند، سمن‌ها می‌توانند به حکومت کمک کنند تا به پویایی برسد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه انجمن‌ها در جامعه اسلامی بسیار والاست، افزود: مجلس به شدت نیازمند توانمندی سمن‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارت است و همچنین وظیفه خودمی‌داند تا بسترهای لازم را برای فعالیت سمن‌ها فراهم کند.

زاکانی گفت: هم مجلس و هم دولت در این زمینه کارهای جدیدی را شروع کردند و قوانینی در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی است.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس اشاره کرد: سامانه‌ای نیز در فراکسیون وجود دارد، تا افراد بتوانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز