خبرگزاری کار ایران

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد:

استفاده از سمن ها برای اجرای برنامه های حوزه زنان

کد خبر : ۱۹۵۱۶۶

رویکرد سیاسی سازمانهای مردم نهاد مورد توجه ما نیست، بلکه تخصص و برنامه محور بودن آنها اهمیت دارد.

معاونان شهین دخت مولاوردی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست هم اندیشی این نهاد با سمن های حوزه زنان بر استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در برنامه ریزی و اجرای طرح های این معاونت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اطهره نژادی؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی این معاونت گفت: فعالیت جامعه مدنی لازمه دستیابی به تحول است بنابراین تعداد سازمانهای مردم نهاد و مشارکت آنها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد باید با روحیه مستقل فعالیت کنند و سعی بر شبکه سازی داشته باشند زیرا این کار سبب هم افزایی در توان آنها می شود.

نژادی ادامه داد: کارشناسان معاونت امور زنان و خانواده در حال بررسی های لازم هستند، تا مسائل خاص در هر استان را شناسایی کنند زیرا نمی توان برای تمام مناطق کشور یک نسخه پیچید.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست از سمن های خاصی حمایت کنیم، افزود: رویکرد سیاسی سازمانهای مردم نهاد مورد توجه ما نیست بلکه تخصص و برنامه محور بودن آنها برای ما اهمیت دارد و تنها قصد نداریم از این سازمانها برای اجرای برنامه ها استفاده کنیم بلکه در تمامی فرآیندها از سمن های بومی هر استان کمک گرفته خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان اظهار کرد: پورتال جامع امور زنان فرصت خوبی برای گرفتن نظرات سازمانهای مردم نهاد است و در تالارهای گروهی این پورتال، سمن ها می توانند با کار گروههای تخصصی در ارتباط باشند.

در ادامه این مراسم سوسن باستانی؛ معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از برنامه های ما سامان دهی زنان سرپرست خانوار است، افزود: دراین زمینه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و این برنامه به صورت پایلوت در منطقه ۲۰ اجرا خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سازمانهای مردم نهاد نیز در این زمینه یاری دهنده باشند، افزود: بررسی مسائل زنان در دوره های قبل از جمله مسائل مربوط به سلامت آموزش، خانواده، ‌ اشتغال و… از برنامه های ما است تا بتوانیم از همه پتانسیل های موجود بهره ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز