خبرگزاری کار ایران

یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح صیانت‌ از‌ حجاب نباید به برخوردهای سلیقه‌ای بیانجامد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۴۸

اگر بدحجابی جرم تلقی شود باید فقط نیروهای انتظامی اجازه پیدا کنند که در این مساله ورود پیدا کنند زیرا در برخورد با جرم و موارد قانونی مردم عادی نمی‌توانند برخورد کنند.

یک وکیل دادگستری و استاد دانشگاه در مورد طرح «صیانت از حریم حجاب و عفاف» گفت: اگر قرار باشد برای بدحجابی مجازات تعیین شده و جرم تلقی شود، باید حدود و اندازه آن به صورت دقیق در قانون مشخص شود در غیر این صورت سبب برخورد‌های سلیقه‌ای و تجاوز به امنیت مردم خواهد شد.

«محمد حسین هاشمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح «صیانت از حریم حجاب و عفاف»، گفت: اگر قرار باشد که بد حجابی جرم انگاری شود و در قانون برای آن مجازات تعیین شود باید اندازه و انگاره آن به صورت دقیق مشخص شود.

وی توضیح داد: در واقع باید از این مساله تفسیر مضبق(منحصر در چهارچوب الفاظ قانون و غیر قابل توسعه و تعمیم)، صورت بگیرد شود. در واقع از نظر قانونی تفسیر موسع(تفسیرى است که بیشتر بر اساس روح قانون است تا عبارات) برای این مساله کافی نیست.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در غیر این صورت جرم انگاری این مساله سبب خواهد شد که برخوردهای سلیقه‌ای و یا غیر متعارف صورت بگیرد و امنیت افراد به خطر بیفتد.

این وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: به این مساله نیز باید توجه داشت که اگر بدحجابی جرم تلقی شود باید فقط نیروهای انتظامی اجازه داشته باشند در این مساله ورود پیدا کنند زیرا در برخورد با جرم و موارد قانونی مردم عادی نمی‌توانند برخورد کنند.

هاشمی با تاکید بر جنبه فرهنگی مساله حجاب گفت: به نظر می‌آید اگر به جای جنبه قضایی و کیفری بدحجابی به مسائل فرهنگی مربوط به آن توجه کنیم، اثرات بهتر و موثرتری خواهیم گرفت.

وی همچنین در ارتباط با بخشی از این طرح که حضور زنان در شیفت‌های شب(۱۰ شب تا ۷ صبح) واحد‌های صنفی را ممنوع می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های صنفی در کشور مانند رستوران‌ها بیشتر از ساعت‌های تعیین شده فعالیت می‌کنند که این مساله مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز