خبرگزاری کار ایران

مولاوردی خبر داد:

تدوین لایحه‌ای برای تشدید مجازات اسیدپاشی

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۴۱

برای تشدید مجازات اسیدپاشی از سوی دولت لایحه‌ای در دست تدوین است که به مجلس ارائه خواهد شد / پیشنهاد کرده‌ام دولت برای درمان این قربانیان اعتباری را تخصیص دهد.

معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری از تدوین لایحه‌ای برای تشدید مجازات اسیدپاشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در هفتمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به درخشش زنان در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: این درخشش نمایان‌گر بخشی از توانمندی زنان ایرانی است که امیدواریم با فراهم شدن زمینه‌های مساعد بیش از این شاهد موفقیت زنان باشیم.

وی ادامه داد: موضوعی که امروز جامعه ما را درگیر خود کرده بحثحوادثو جنایاتی تحت عنوان اسیدپاشی است که امنیت جسمی و روانی جامعه را مخدوش کرده است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: دیروز در این زمینه در جلسه هیات دولت گزارشی ارائه شد و رئیس جمهور در این زمینه حجت را تمام کرد و گفت: مردم تردید نکنند که گذشتی در این زمینه در کار نخواهد بود.

مولاوردی ادامه داد: همچنین برای تشدید مجازات اسیدپاشی از سوی دولت لایحه‌ای در دست تدوین است که به مجلس ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از شنیدن این اتفاق اعلام موضع کردیم و به ملاقات یکی از قربانیان نیز رفتیم، افزود: همچنین پیشنهاد کرده‌ام دولت برای درمان این قربانیان اعتباری را تخصیص دهد که این مساله در حال بررسی است.

معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با کانون وکلا در زمینه دفاع حقوق قربانیان تلاش خواهیم کرد.

مولاوردی تصریح کرد: در سفر اخیر به باکو سخنرانی را در زمینه نقش امنیت در پیشرفت و توانمندی زنان ارائه داده‌ام که متاسفانه با خبرهایی که از ایران درباره اسیدپاشی رسید وضعیت نامناسبی برای ما پیش آمد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه حوزه زنان و خانواده حوزه‌ای فرابخشی است، گفت: این دو حوزه به یک معاونت اختصاص ندارد و تمامی وزارتخانه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند. بنابراین برای بودجه سال ۹۴ مکاتباتی را با روسا و وزرا دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم تا بودجه‌ای متناسب با این مساله را در برنامه خود بگنجانم و منتظر نباشم که معاونت امور زنان و خانواده با بودجه محدود خود همه مسئولیت‌ها را به دوش داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز