خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۵۴

زنان خودسرپرست و مجرد در حال تحصیل، نیز جزء این آمار هستند که کار کارشناسی و تحلیلی بر روی آنان صورت گرفته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در دیدار با آیت الله ' عبدالله جوادی آملی ' از مراجع تقلید گفت: زنان خودسرپرست و مجرد در حال تحصیل، نیز جزء این آمار هستند که کار کارشناسی و تحلیلی بر روی آنان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین ۹ درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل داده اند که از روش سنتی مصرف مواد مخدر به سمت روش صنعتی رفته اند.

مولاوردی ادامه داد: با تعامل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر برنامه هایی برای بهبود معتادین زن صورت گرفته است و برای توانمند سازی آنان برنامه هایی اجرا می شود.

وی با اشاره به آسیب شناسی در عرصه های مختلف زنان گفت: در خصوص سکونت زنان در سکونت گاه های غیر رسمی و وضعیت سلامت و بهداشت زنان نیز با تعامل نهادهای مربوطه اقداماتی صورت گرفته است که در حال اجرا است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه کشور، اظهار داشت: در این برنامه به دنبال مساله محوری و اثربخشی برنامه ها هستیم تا بتوانیم مسائل مربوط به زنان را شناسایی و مورد بررسی و آسیب شناسی قرار دهیم.

مولاوردی ابراز امیدواری کرد: در عرصه عفاف و حجاب، تحکیم بنیان های خانواده و تحقق حقوق زنان، با هم افزایی و تعامل با مراجع تقلید بتوانیم گام های بلندی برداریم.

راه اندازی فرهنگسرای ویژه بانوان در یکی از مناطق محروم قم

مولاوردی همچنین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، گسترش فعالیت های بانوان قمی را مورد توجه قرار داد.

مولاوردی با اشاره به جایگاه قم به عنوان ام القرای اسلام، نقش زنان قمی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی را بسیار مهم تلقی و خاطرنشان کرد: در پیشبرد این هدف ناب از ظرفیت بانوان جامعه المصطفی بهره خواهیم برد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز در این دیدار با اشاره به نقش بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: زنان قمی در پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله تحمیلی نقش کلیدی ایفا کردند.

بنایی به بیان ظرفیت زنان در عرصه های مختلف پرداخت و افزود: باید با تعیین دقیق اهداف و برنامه ریزی صحیح در جهت حفظ جایگاه متعالی زن تلاش کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره ازدواج در قم افزود: این امر موجب کاهش آمار طلاق در استان شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز در سفر به قم با آیت الله ' ابراهیم امینی ' از اساتید برجسته حوزه علمیه و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت و گو کرد.

حضور در دانشگاه مفید و سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر یکروزه به قم عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز