خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور زنان وخانواده:

پذیرش حضور مدیران زن در روستاها بیشتر از شهرهاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۷۷

جریان پذیرش زنان به عنوان نیرو‌های فعال در عرصه مدیریت، در روستا‌ها که از سنتی‌ترین بخش‌های کشور هستند، به خوبی پذیرفته شده؛ در حالی که این مساله شاید با این آهنگ تند هنوز در شهر‌های ما پذیرفته شده نباشد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: نگاه برنامه ششم توسعه باید به سمت عدالت، از جمله عدالت جنسیتی باشد.

فهیمه فرهمند‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی جدی در جهت توان‌افزایی زنان روستایی و دهیاران زن گفت: از مجموع دهیاران کشور حدود هزارو ۵۴۰ دهیار، از زنان تحصیل کرده کشور هستند.

وی ادامه داد: حضور فعال این زنان هم ظرفیت مناسبی در عرصه مدیریت روستایی است و هم ظرفیت مناسبی را برای اعمال سیاست‌های دولت در حوزه زنان ایجاد می‌کند، به طوری که این زنان می‌توانند در روستا‌ها به عنوان پایه و شروع تغییرات در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند.

مشاور وزیر کشور اظهار کرد: نفس انتخاب این تعداد زن به عنوان دهیار نشان می‌دهد که جریان پذیرش زنان به عنوان نیرو‌های فعال در عرصه مدیریت، در روستا‌ها که از سنتی‌ترین بخش‌های کشور هستند، به خوبی پذیرفته شده؛ در حالی که این مساله شاید با این آهنگ تند هنوز در شهر‌های ما پذیرفته شده نباشد.

فرهمندپور افزود: بر همین اساس یکی از برنامه‌های کلیدی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در سال ۹۴ در صورت تصویب بودجه درخواستی، بحثزنان روستایی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به نقش برنامه ششم توسعه در بهبود وضعیت زنان روستایی گفت: نگاه برنامه ششم توسعه باید به سمت عدالت، از جمله عدالت جنسیتی باشد. ما به دنبال نام بردن از اقشار مختلف زنان در برنامه توسعه نیستیم، بلکه باید به این سمت حرکت کنیم که در بخش‌های مربوط به روستا‌ها، زنان روستایی نیز دیده شوند؛ این اتفاق باید برای دیگر بخش‌ها نیز بیفتد؛ مثلا در مواد مربوط به جوانان، زنان جوان، و در مواد مربوط به تامین اجتماعی زنان خانه‌دار نیز دیده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز