خبرگزاری کار ایران

براساس امضای تفاهم نامه ای صورت گرفت؛

اقدام برای تدوین استاندار خانواده ایرانی - اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۵۷

قصد داریم که با همکاری معاونت زنان و خانواده در راستای تدوین استاندارد خانواده اسلامی ایرانی اقدام کنیم زیرا جمهوری اسلامی این شایستگی را دارد که چنین الگویی را ارائه دهد.

براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان سازمان ملی استاندارد و معاونت امور زنان و خانواده، استانداردهای حوزه مشارکت زنان در بخش‌های مختلف همچون مشارکت سیاسی، اقتصادی، ‌اجتماعی و… تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیره پیروز بخت در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد گفت: فعالیت این دو نهاد از نظر فرابخشی بودن بسیار با یکدیگر مشابه هستند.

وی ادامه داد: رسیدگی به حوزه بهداشت، ایمنی، ‌امنیت و سلامت مردم از جمله وظایف سازمان ملی استاندارد است که قصد دارد با استفاده از ظرفیت دیگر حوزه‌ها همچون بخشهای خصوصی دولتی و NGO‌ها و تعاونی‌ها وظایف خود را پیش ببرد و برای رسیدن دیگر دستگاه‌ها به اهداف خود نیز به آن‌ها کمک کند.

پیروز بخت گفت: در همین راستا فعالیت در جهت آموزش مفاهیم استاندارد و اهمیت استاندارد به آحاد جامعه به ویژه از طریق زنان بسیار اهمیت دارد که امیدواریم با امضای این تفاهم نامه اهداف مشترک این دو نهاد تحقق پیدا کند.

در ادامه این مراسم جهانبخش سنجابی رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد با اشاره به انجام تحول نظام استاندارد در کشور گفت: قصد داریم که با همکاری معاونت زنان و خانواده در راستای تدوین استاندارد خانواده اسلامی ایرانی اقدام کنیم زیرا جمهوری اسلامی این شایستگی را دارد که چنین الگویی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین برای نوع و ابعاد مشارکت زنان در بخشهای مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز قصد داریم که در زمینه تدوین استاندارد قدم برداریم.

سنجابی با اشاره به رویکرد‌های موجود در زمینه نظام استاندارد گفت: امروزه در دنیا رویکرد نوینی با عنوان نظام تضمین کیفیت در حوزه استاندارد به و جود آمده که تفاوت عمده آن در نقش حداکثری مردم و مصرف کنندگان، وجود نظام خود ارزیابی و چابک سازی به همراه حداکثر قدرت نظارتی در حوزه استاندارد است.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: با این رویکرد سازمان ملی استاندارد بیش از پیش حافظ حقوق مردم خواهد بود و مردم قدرت بیشتری را برای مقابله با مخدوش کنندگان زنجیره استاندارد خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز