خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده:

ایجاد امنیت پیش شرط توانمندسازی زنان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۶۹

کشور ما به این نتیجه رسیده است که هزینه برای آموزش تحصیلات و توانمندسازی زنان سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امنیت پیش شرط توانمندسازی زنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در دیدار با وسنا پوسیچ وزیر امور خارجه کرواسی گفت: با بررسی‌هایی که در زمینه موضوع زنان و خانواده در کرواسی انجام داده‌ایم، به نظر می‌آید که زمینه همکاری‌های خوبی برای تبادل تجارب در زمینه‌هایی همچون کارآفرینی، تحکیم خانواده، توازن میان کار و خانواده و افزایش جمعیت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به گسترش خشونت و افراطی‌گری در منطقه گفت: همبستگی میان کشور‌ها می‌تواند سبب کاهش این خشونت‌ها باشد. همچنین حوادثاخیر که به نوعی سوءاستفاده از نام آزادی و سوءاستفاده از نام دین است را نیز محکوم می‌کنیم و امیدواریم که بشر به میزانی از بلوغ برسد که بتواند در کنار یکدیگر و به صورت مسالمت‌آمیز به پیشرفت در زندگی بپردازد.

مولاوردی افزود: پس از تصویب پیشنهاد رئیس جمهور ایران در سازمان ملل به عنوان قطع‌نامه جهان علیه خشونت و افراطی‌گری این مساله در راس سیاست‌های داخلی و خارجی ما قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: گفته می‌شد که قرن بیست و یکم، قرن زنان خواهد بود و اکنون هر چه پیش‌می‌رویم شاهد به واقعیت پیوستن تدریجی این مساله هستیم. کشور ما به این نتیجه رسیده است که هزینه برای آموزش، تحصیلات و توانمندسازی زنان سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و توانمندسازی زنان موثر‌ترین روش برای توسعه جامعه و پیشرفت اهداف عالی بشری است.

وی ادامه داد: اما توانمندسازی زنان نیاز به حداقل‌ها و پیش‌شرط‌هایی دارد که امنیت یکی از آنهاست. زمانی که در پیرامون ما برای زنان عدم امنیت گسترده‌ای وجود دارد، این احساس در درون آن مرز‌ها باقی نمی‌ماند بلکه باید همه کشور‌ها در این زمینه برای برقراری امنیت تلاش کنند.

وی افزود: سیاست‌های دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی و در مذاکرات ۱ + ۵ مبتنی بر اصول احترام متقابل است که سعی می‌کند با حفظ منافع ملی توافقات لازم نیز حاصل شود زیرا توافق به نفع همه طرفین مذاکره است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم‌های ناعادلانه بیشترین آسیب را به زنان و کودکان وارد می‌کند گفت: اکنون پس از توافقات اولیه ظرفیت خوبی برای رفع تحریم‌ها به وجود آمده است.

مولاوردی همچنین به گسترش روابط و استفاده از تجارب بین دو کشور تاکید کرد و گفت: سیاست‌های جدید در کرواسی به ویژه در مباحثی همچون سلامت، کارآفرینی و… می‌تواند در اختیار ما قرار بگیرد و ایران هم می‌تواند تجارب خود را در اختیار کرواسی قرار دهد.

معاون رئیس جمهور ابراز کرد: از جمله ماموریت‌های ما در معاونت امور زنان، توانمندسازی اقتصادی و سیاسی زنان و قرار گرفتن آن‌ها در مناصبی است که جامعه بتواند از این ظرفیت بهره‌مند شود. زنان ما این آمادگی را دارند که در خدمت پیشرفت و توسعه کشور باشند و من معتقدم که بدون زنان که نیمی از جمعیت هستند در زمینه توسعه و پیشرفت موفقیتی حاصل نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز