خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه کرواسی:

استفاده از زنان در عملیات تروریستی بسیار خطرناک است

کد خبر : ۲۴۵۴۷۴

همکاری مشترک ما می‌تواند در زمینه اختصاص سود وام‌ها به فعالیت و کارآفرینی و آموزش برای افزایش اشتغال‌زایی برای زنان و یا ارائه خدمات سلامت به زنان اختصاص پیدا کند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کشور کرواسی ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه زنان گفت: استفاده از زنان در عملیات‌های مختلف تروریستی رویکرد بسیار خطرناکی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وسنا پوسیچ در دیدار با شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت پست معاونت امور زنان و خانواده گفت: این مسئولیت بسیار مهم، دشوار و اهمیت آن بیش از درک عوام است.

وزیر امور خارجه کرواسی افزود: من در حال حاضر در جایگاه وزارت قرار دارم اما احترام زیادی برای شغل شما قائل هستم زیرا اعتقاد دارم که یکی از مهم‌ترین کار‌ها اقدام در زمینه زنان و خانواده است.

وی ادامه داد: من پیش از آنکه در این مسیر قرار بگیرم در سطح اروپا و کرواسی به فعالیت در مورد امور زنان و حقوق بشر می‌پرداختم. تا ۵-۴ سال گذشته کرواسی یکی از دریافت کنندگان کمک برای پیشرفت در امر توسعه بود اما اکنون چند سالی است که از اهداکنندگان فعالیت‌های انسان دوستانه و توسعه‌ای در سطح کشور‌ها شده است.

پوسیچ تصریح کرد: تصمیم ما این است که کمک‌های ما در زمینه توسعه به مسائل مربوط به زنان تعلق پیدا کند و در جهت ساخت زیرساخت‌ها و موسسات برای پیشرفت زنان به ویژه زنان دارای درآمد که می‌تواند در بازسازی جوامع تاثیرگذار باشند صرف شود. همچنین بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سازمان ملل مشخص شده است که درکشورهایی که با نوعی عقب ماندگی رو به رو بوده‌اند ۹۰ درصد درآمد زنان و ۴۰ درصد درآمد مردان صرف خانواده می‌شود که این مساله نیز خود به بازسازی جامعه بسیار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین معتقدیم گسترش مفاهم مربوط به زنان می‌تواند به دیگر جوامع نیز منتقل شود.

پوسیچ تصریح کرد: تروریسم و افراطی‌گری خطری جهانی است که حل ‌آن نیازمند همکاری جهانی است. امروزه استفاده از زنان در عملیات‌های مختلف تروریستی رویکرد بسیار خطرناکی را به همراه دارد و همسایگی ایران با این تنش‌ها سبب می‌شود که این کشور بتواند نقش موثری در ثبات آرامش و نشاندن گروه‌های مختلف در پای میز مذاکرات داشته باشد.

وی با اشاره به صدور بیانیه‌ای توسط سه تن از وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره‌کننده ۱ + ۵ در روزنامه واشنگتن پست و در راستای حفظ توافقات به دست آمده، گفت: این بیانیه مشترک که در روزنامه‌ای امریکایی چاپ شد نشان دهنده تمایل این کشور‌ها بر موافقت در مذاکرات است. کرواسی نیز کاملا از پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات حمایت می‌کند و معتقد است که اکنون بهترین زمان برای رسیدن به این توافقات است که هر دو طرف مذاکره باید قدر آن را بدانند.

معاون نخست وزیر کرواسی افزود: یکی از مشکلات اصلی در مذاکرات هسته‌ای که با گذشت زمان به وجود آمده اعتماد میان طرفین مذاکره است و من احساس می‌کنم که با بحثبر روی سه موضوع اصلی توافقات حاصل خواهد شد.

معاون نخست وزیر کرواسی ادامه داد: یکی از اهداف سفر من، همکاری اقتصادی سیاسی و امنیتی میان دو کشور است و می‌دانم که فعالیت‌های در زمینه زنان بسیار سخت و پیچیده است و همواره گروهی با فعالیت در حوزه زنان و خانواده مخالفت می‌کنند اما پیشرفت بدون فعالیت در زمینه زنان مثمرثمر نخواهد بود.

پوسیچ گفت: همکاری مشترک ما می‌تواند در زمینه اختصاص سود وام‌ها به فعالیت و کارآفرینی و آموزش برای افزایش اشتغال‌زایی برای زنان و یا ارائه خدمات سلامت به زنان اختصاص پیدا کند. زمانی که من در حوزه زنان کار می‌کردم کار‌ها بسیار کند پیش می‌رفت اما دانستن این مساله که در تمامی دنیا فعالیت در زمینه زنان با دشواری رو به رو است، سبب ایجاد نوعی دلگرمی و اعتماد به نفس برای فعالان و متولیان این حوزه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز