خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد:

با مساله کاهش سن زنان سرپرست خانوار رو به رو هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۵۳

اکنون ما در کشور با مشکل کاهش سن زنان سرپرست خانوار مواجه‌ایم، به طوری که در حال حاضر خانم ۱۶ ساله‌ای را به عنوان زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: اکنون در کشور با مشکل کاهش سن زنان سرپرست خانوار رو به‌ رو هستیم، به طوری که خانم ۱۶ ساله‌ای در میان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انواری در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با اشاره به شرایط ویژه برخی زنان همچون زنان سرپرست خانوار گفت: این زنان در گفتمان ما مغفول مانده‌اند. زنان سرپرست خانوار اغلب با مشکلات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی، فرهنگی و بیماری‌هایی که منشا روانی دارند، رو به رو هستند. همچنین فضای تربیتی فرزندان آنها نیز مخدوش شده و با مشکلاتی همچون عدم نشاط، پرخاشگری، تحقیر اجتماعی و فقدان حمایت اجتماعی و مشارکت اجتماعی رو به رو هستند.

وی افزود: بیشتر این زنان مهارت‌های لازم برای مدیریت زندگی خود را کسب نکرده‌اند و نرخ آسیب‌پذیری در آنها بالاست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تاکیدکرد: اکنون ما در کشور با مشکل کاهش سن زنان سرپرست خانوار مواجه‌ایم، به طوری که در حال حاضر خانم ۱۶ ساله‌ای را به عنوان زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم.

انواری با بیان اینکه حمایت‌های لازم از این زنان صورت نمی‌گیرد، گفت: در برنامه پنجم توسعه موارد مختلفی همچون تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن، عدالت اجتماعی، ‌ ارتقای امنیت اجتماعی حمایت از اقشار محروم و… عنوان شده بود که متاسفانه اکنون در آستانه برنامه ششم شاهدیم که بخش عظیمی از آنها اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار نیازمند عزم سه قوه مختلف است گفت: نگاه ما باید به سمت حل علت‌ها برود. پیشنهاد ما این است که کلینیک‌های گسترده‌ای برای مشاوره‌ زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در موارد مختلف از جمله مسائل حقوقی و قضایی تاسیس شود. همچنین معتقدیم که کشور نیازمند یک صندوق ویژه برای زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: همچنین باید به بحثازدواج مجدد زنان بپردازیم که متاسفانه این مساله با قبحی اجتماعی رو به رو است البته ما حدود ۳ هزار زن سرپرست خانوار را با ارائه آموزش و مشاوره زمینه‌های ازدواج مجددشان را فراهم کردیم و ازدواج‌های موفقی نیز داشتند.

انواری با تاکید بر اهمیت صیانت از خانواده گفت: دختران ما در دانشگاه‌ها برای کسب‌ مهارت های زندگی تربیت نمی‌شوند همچنین آنقدر خانه‌داری را کوچک کرده‌ایم که آن را به دید تحقیر نگاه می‌کنند. خانه‌داری یک شغل است چرا نباید یک مادر حقوق بگیرد اگر این مادر در خانواده نبود نظام باید برای تربیت فرزندان او هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شد در حالی که وی با دلسوزی به امور خانه و تربیت فرزندان رسیدگی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز