خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا خبرداد:

ایجاد کارگروه ویژه برای رسیدگی به وضعیت زنان ایرانی دارای همسر خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۷۷

در حال حاضر به صورت خاص کارگروه ویژه‌ای در معاونت ویژه زنانی که همسر خارجی دارند، تشکیل شده است تا با همکاری وزارت کشور و وزارت کار به امور مربوط به حقوق شهروندی این زنان و فرزندانشان رسیدگی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور از ایجاد کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت زنان ایرانی که همسرانشان تابعیت ایرانی ندارند، خبر داد.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص تغییر در برخی قوانین حوزه زنان همچون قوانین مربوط به حضانت فرزند و ارثگفت: اکنون در حال بررسی قوانین مربوط به زنان هستیم. ابتدا باید آسیب‌های این حوزه را بشناسیم و سپس در ارتباط با آنها اقدام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به صورت خاص کارگروه ویژه‌ای در معاونت ویژه زنانی که همسر خارجی دارند، تشکیل شده است تا با همکاری وزارت کشور و وزارت کار به امور مربوط به حقوق شهروندی، رفاه، مسائل بهداشتی و…این زنان و فرزندانشان رسیدگی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در ارتباط با بحثحقوق شهروندی زنان در منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: در بخش مربوط به زنان این منشور محورهایی همچون حقوق قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ویژه زنان در نظر گرفته شده است و منتظر هستیم، در زمانی که رئیس جمهور تعیین می‌کنند، این منشور را منتشر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز