خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کار:

زنان سهم بیشتری از درآمد خود را صرف آموزش فرزندانشان می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۸۰

زنان نسبت به مردان سهم بیشتری از درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در آموزش فرزندانشان می‌کنند.

مشاور وزیرکار در امور زنان و خانواده اظهار کرد: زنان نسبت به مردان سهم بیشتری از درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در آموزش فرزندانشان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحیده نگین در نشست مشترک مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و معاونت امور زنان و خانواده که به میزبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ گفت: توسعه اقتصادی در کنار سایر ابعادش نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تحقق توسعه پایدار دارد و مشارکت زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه محرکی قدرتمند برای توسعه اقتصادی و مقاوم‌سازی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: البته مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان همانطور که از توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع تاثیر می‌پذیرد، می‌تواند؛ تاثیر به مراتب بیشتری بر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین دارای اثرات بین‌النسلی بر جوامع داشته باشد. به گونه‌ای که مطالعات نشان می‌دهد، زنان نسبت به مردان سهم بیشتری از درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در آموزش فرزندانشان می‌کنند.

نگین افزود: با نگاهی به روند اشتغال از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در می‌یابیم که سهم شاغلان مرد روندی صعودی و سهم شاغلان زن روند نزولی داشته است. بدین‌ترتیب با پدیده مردانه شدن اشتغال و زنانه‌شدن بیکاری مواجه هستیم. شکاف جنسیتی اشتغال طی این دوره ۵ ساله تقریبا روند صعودی داشته و به عبارت دیگر می‌توان گفت، جذب مردان در بازار کار نسبت به زنان همواره بیشتر بوده است.

مشاور وزیر کار اظهار کرد: علی‌رغم سهم اندک شاغلین زن از اشتغال کشور، سهم آنان در تعدادی از گروه‌های عمده فعالیت به لحاظ ماهیتی و شرایط اجتماعی و خانوادگی از جمله آموزش و سلامت که عمدتا فعالیت‌های تخصصی، علمی و فنی حرفه‌ای بوده، به سهم شاغلین مرد نزدیک‌تر شده است.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برای توانمندسازی زنان توجه به پوشش مخاطرات بیماری، از کارافتادگی، سالمندی و بیکاری آنان یا به عبارتی ارائه خدمات تامین اجتماعی می‌باشد. اولویت دادن به تامین اجتماعی به غلبه بر فقر شدید و کاهش نابرابری‌های اجتماعی که خود ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی می‌باشند، برمی‌گردد.

نگین با بیان اینکه این وزارتخانه در حوزه اشتغال، توانمندسازی و تامین اجتماعی زنان گام‌های موثری برداشته است، عنوان کرد: توانمندسازی زنان از طریق آموزش‌های مهارتی، آموزش‌های پایه‌ای و تخصصی در کارگاه‌های مجهز، آموزش مهارت‌های پیشرفته برای زنان فارغ‌التحصیل و مدیران بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی، آموزش مهارتی زندگی به منظور توانمندسازی زنان کارگر، مهارت آموزشی اقشار آسیب‌پذیر و زنان آسیب‌دیده اجتماعی با هدف بازتوانی و بازگشت آنان به زندگی سالم، نگهداری و پرورش دختران بی‌سرپرست، خدمات پیشگیری، ایجاد مراکز اجتماع درمان مدار زنان، حمایت از زنان و دختران معلول و زنان سالمند، حمایت از زنان تعاون‌گر و تعاونی‌های زنان از جمله این اقدامات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز