خبرگزاری کار ایران

مولاوردی مطرح کرد:

باید در جایگاه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۰۴

در صورتی که نتوانیم در جایگاه های تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار بگیریم به اثرگذاری مطلوب دست نخواهیم یافت.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: ضمن توجه به قرار گرفتن در سال پایانی برنامه پنجم توسعه و در میانه زمان تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام و با گذشت سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شناخت درست از وضعیت موجود زنان و خانواده، خصوصا برنامه ها و عملکرد صورت گرفته در این حوزه، ضروری به نظر می رسد تا بتوان به برنامه ریزی واقع گرایانه ای دست یافت.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، شهیندخت مولاوردی در اولین نشست مشترک با مشاوران و مدیران کل امور بانوان استانهای سراسر کشور گفت: در مدت استقرار دولت یازدهم بررسی دقیقی از وضعیت موجود در استانها صورت گرفت که منجر به تهیه ۳۱ گزارش در این حوزه شد.

وی در این نشست ضمن معرفی جایگاههای تصمیم گیری در حوزه زنان و ضرورت ارتقای آنها تأکید کرد: در صورتی که نتوانیم در جایگاه های تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار بگیریم به اثرگذاری مطلوب دست نخواهیم یافت. لذا این مهم از اولویت های معاونت امور زنان در دولت یازدهم بوده و از جمله اقدامات صورت گرفته می توان به پیشنهاد عضویت این معاونت در شورای عالی اداری و شورای عالی آمار و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد.

مولاوردی ادامه داد: با تلاش معاونت امور زنان و خانواده در بررسی و اصلاح آیین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عضویت مشاوران و مدیران کل امور بانوان در کارگروه های تخصصی هر استان مدنظر قرار داده شده که به زودی در هیأت دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از جمله این کارگروه ها می توان به کارگروه اشتغال، سلامت و امنیت غذایی، میراثفرهنگی و صنایع دستی، آمایش سرزمینی، آمار و محیط زیست و نیز کارگروه جدید توسعه روستایی و مناطق محروم اشاره کرد.

وی افزود: همچنین عضویت مدیران کل امور زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز در دست اقدام و تصویب است.

مولاوردی اظهار امیدواری کرد با ورود به این کارگروه ها و جلسات، فرصتی در جهت تحقق هر چه بهتر اهداف و برنامه های مشترک حوزه زنان و خانواده و توسعه متوازن منطقه ای فراهم شود.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: تنها مسیر پیش روی این معاونت در جهت پیشبرد اهداف حوزه زنان بر اساس ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه و بند ط ماده ۱۰۰ قانون بودجه سال ۹۳ و ۹۲؛ انعقاد تفاهم نامه مشترک با دستگاه های اجرایی است که در همین راستا تا کنون چندین تفاهم نامه به امضاء رسیده است و با توجه به موضوع هر یک بین سه تا شش استان در اجرای هر تفاهم نامه فعال خواهند بود.

مولاوردی در خصوص برنامه ها و اولویت های معاونت امور زنان و خانواده اضافه کرد: برنامه های معاونت در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، رفع آسیب های اجتماعی، کاهش طلاق، حمایت پایدارو اجتماعی از زنان بهبود یافته متمرکز شده است. از دیگر اولویت ها می توان به خانواده سالم و توانمندسازی اقتصادی زنان با هدف افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان اشاره کرد. همچنین پیگیری و تداوم برنامه های ناتمام دولت قبل نیز مطابق با قانون برنامه پنجم توسعه بیشترین زمان فعالیت معاونت امور زنان و خانواده را به خود اختصاص داد.

وی در خصوص بودجه سال ۹۴ گفت: در بودجه سال ۹۴ ردیفی برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی بانوان در استانها در نظر گرفته شده که امیدواریم اعتبارات در این حوزه هر چه زودتر تخصیص یابد.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: تحقق اهداف و برنامه های مدنظر در حوزه زنان و خانواده، هم سویی و هم افزایی بیشتر صاحبنظران را می طلبد تا ضمن اثربخشی بیشتر، به برنامه ای جامع و ملی دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز