خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه کرامت؛

کانون فرهنگی و هنری ام ابیها در استان زنجان تاسیس شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۳۳

همزمان با دهه کرامت کانون فرهنگی و هنری ام ابیها در مسجد موسی ابن جعفر روستای بناب تاسیس شد.

ایلنا: مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: اساس مسجد بیرون آوردن انسان از جنبه فردی و روی آوردن به جنبه‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی مقدمی مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری‌ ام ابی‌ها به اقداماتی که برای جذب و حضور گسترده جوانان به مساجد انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: مساجد از دیرباز پایگاه عبادی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام پایگاه مسلمانان است، ادامه داد: رسول اکرم(ص) امورات مربوط به مسلمانان در عرصه‌های مختلف را در مساجد ساماندهی می‌کردند.

مقدمی به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز و مساجد طراز اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور امام جماعت خوب برای رونق دادن به مساجد یکی از شاخص‌های مساجد طراز اسلامی است.

وی حضور هیات امنای مردم جوش و پایگاه فرهنگی را یکی دیگر از شاخص‌های مساجد طراز اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در چنین مساجدی باید فعالیت‌های فرهنگی دایر باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان ادامه داد: اساس مسجد بیرون آوردن انسان از جنبه فردی و روی آوردن به جنبه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در مساجد نباید تنها به فعالیت‌های اعتقادی پرداخت، افزود: فعالیت‌های مساجد باید بعد اجتماعی را در کنار ابعاد اعتقادی تقویت کند.

به گفته مقدمی در استان زنجان ۲۲۲ بابا کانون فرهنگی و هنری وجود دارد که ۴۰ باب آن دارای کتابخانه مخزن دار است و طرح تلاوت نور یکی از طرح‌هایی است که در طول سال در مساجد استان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز