خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در زنجان خبرداد:

۱ - یکی از سنگرهای اقتدار علمی کشور دانشگاههاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۸۴

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از فعالیت ۳۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد.

ایلنا: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: در بسیاری از تحریم‌ها و فشارهای‌ اقتصادی این شرکت‌ها توانستند مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه زنجان تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور را ۳۳۰۰ شرکت عنوان کرد و گفت: در این شرکت‌ها ۳۰ هزار نفر از نخبگان دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۲۰ هزار شرکت ارتقاء پیدا کند.

این مقام مسئول حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از تاکیدات برنامه چهارم توسعه عنوان کرد و افزود: در استان زنجان نیز نخبگانی برای مشارکت و حمایت از این شرکت‌ها وجود دارند.

توفیقی پارک‌های علم و فن آوری را یکی از توفیقات و افتخارات کشور برشمرد و یادآور شد: در بسیاری از تحریم‌ها و فشارهای‌های اقتصادی این شرکت‌ها توانستند مقاومت کنند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به نقش دانشگاه در توسعه و عمران کشور اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و در فضای اعتدال ازظرفیت دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

وی از دانشگاه‌ها به عنوان محلی برای رشد استعدادهای جوانان یاد کرد و افزود: این مراکز فضای امنی برای تفکر و شکوفایی استعدادهای جوانان و نخبگان کشور است.

توفیقی بر ضرورت آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا در آن دانشجویان با احساس امنیت بیشتر به رشد خلاقیت‌ها خود بپردازند.

سرپرست وزرات علوم، تحقیقات و فن آوری رشد جامعه را مرهون تلاش‌ها و رشد دانشجویان و نخبگان برشمرد و یادآور شد: افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در دستور کار این دولت قرار دارد.

به گفته توفیقی دانشگاه‌ها باید با مصوبات هیات امنای خود اداره شوند تا از بوروکراسی و قوانین زاید خلاص شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز