خبرگزاری کار ایران

در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی معدن، فراوری مواد و محیط زیست در دانشگاه زنجان صورت گرفت؛

تنظیم تفاهمنامه همکاری اتاق زنجان با تجار روسی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۹۳

یکی از برنامه‌های اصلی این کنفرانس برگزاری پانل‌های تخصصی در زمینه صادرات و واردات دانش فنی و همچنین پانل تخصصی سرمایه گذاری در طرحهای معدنی بود.

ایلنا: در پایان این پانل‌های تخصصی مراسم جمع بندی و تنظیم تفاهمنامه همکاری با طرفین روس قرائت شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این مراسم غلامحسین جمیلی رئیس اتاق زنجان یکی از دست‌آوردهای اعزام هیئت تجاری زنجان به روسیه در سال قبل را، برگزاری این نشست عنوان کرد و آن را زمینه ساز ورود دانشگاهیان به مقوله صنعت دانست و تصریح کرد: تبادل اطلاعات فعالان بخش صنعت و معدن با دانشگاهیان داخلی و خارجی می‌تواند به رشد و بالندگی صنایع معدنی استان منجر شود.

ضرغام عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان و رئیس پانل تخصصی صادرات و واردات دانش فنی نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از این نشست از فعالیت‌های نظام مهندسی معدن و سازمان مدیریت صنعتی استان به واسطه فعالیتهای بی‌وقفه‌شان تقدیر کرد.

میانجی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق و رئیس پانل تخصصی سرمایه گذاری در طرح‌های معدنی نیز گزارش مبسوطی در خصوص پانل سرمایه گذاری ارائه کرد.

بگفته وی صنعتگران و فعالین بخش معدن در شرایط فعلی خواستار حمایتهای ویژه از این بخش می‌باشند تشکیل شعبه ویژه حمایت از تولید در دادگستری، ایجاد امنیت کاری برای معدنکاران، فعال‌تر شدن کارگروه حمایت از تولید و نهایتاً ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری از مرحله اکتشاف فراوری و تولید محصول نهائی و رایزنیهای واقعی جهت جذب سرمایه گذار از نکات مهمی بود که می‌انجی به آن اشاره کرد.

اکبری نماینده شرکت پتروتیما انرژی نیز در این مراسم سطح علمی سمینار را خوب ارزیابی کرد و گفت در حال حاضر مقوله معدن در ایران به لحاظ پائین بودن هزینه و دستمزد مقرون به صرفه است اما باید با تعامل با کشورهای مختلف دانش فنی روز را وارد صنعت نمائیم.

وی برگزاری این کنفرانس را زمینه ساز نزدیکی صنعت و دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این سمینار‌ها بتواند موجبات انتقال دانش و تکنولوژی روز را فراهم سازد.

عباسی معاون برنامه ریزی استانداری نیز برگزاری این سمینار بین المللی در زنجان را بعنوان یکی از محرکهای رشد و بالندگی بخش معدن استان دانست و تصریح کرد با برگزاری این سیمنار هر دو سال یکبار می‌توان امیدوار بود که بخش معدن استان بیش از پیش به رشد و توسعه مطلوب دست یابد.

وی با اشاره به تنوع معادن استان زنجان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک مواد معدنی استان بدون فرآوری و ایجاد ارزش افزوده از استان خارج نشود و ثروت ایجاد شده از این بخش در اختیار مردم استان قرار گیرد.

جمیلی نیز در پایان این پانل ضمن جمعبندی مباحثمطروه ضمن قرائت بخشهائی از تفاهم نامه تنظیم شده توسط اتاق بازرگانی اظهار داشت این تفاهم نامه در اختیار تجار روسی به سرپرستی دکتر صدری قرار می‌گیرد تا پس از بررسی جوانب تفاهم نامه و اعمال نقطه نظرات این هیات تفاهم نامه امضاء و زمینه‌های اجرای آن فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز