خبرگزاری کار ایران

مشاور و مدرس کشوری آموزش خانواده در زنجان تاکید کرد:

سبک زندگی باید در خانواده‌های علوی اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۱۶

مشاور و مدرس کشوری آموزش خانواده گفت: برای داشتن یک خانواده علوی باید سبک زندگی خانواده‌ها اصلاح شود.

ایلنا: مشاور و مدرس کشوری آموزش خانواده گفت: برخلاف حیوانات که روابط جنسی غریزی است در انسان این روابط معنویت و عروج است و موجب اعتدال طبیعت انسان و طول عمر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابراهیم درویشی، مشاور و مدرس کشوری آموزش خانواده شامگاه دیروز در همایش خانواده علوی با موضوع روابط همسران و نقش آن در شادکامی خانواده به نقش تغذیه در سلامتی روحی و روانی انسان‌ها اشاره کرد و با استناد به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: انسان باید با غذایی که می‌خورد ارتباط برقرار کند و بعد از آن به دنبال عمل صالح که‌‌ همان مهربانی، عطوفت و ازدواج است، برود.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی زیربنای فرهنگی دارد، افزود: نوع زندگی و شادی و افسردگی بستگی به تغذیه افراد و مزاج آنان دارد.

این مشاور برجسته کشوری با اشاره به اینکه مردمان ایران طبعی گرم و آتشی دارند، اظهار داشت: همین مساله باعثشده است تا ملت ایران افرادی حساس، خونگرم و شجاع باشند.

مدرس کشوری آموزش خانواده به ازواج و روابط جنسی هم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برخلاف حیوانات که روابط جنسی غریزی است در انسان این روابط معنویت و عروج است و موجب اعتدال طبیعت انسان و طول عمر می‌شود.

درویشی به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه اظهار محبت و علاقه همسران به یکدیگر باید در خانواده‌ها پررنگ شود، ادامه داد: این دو بزرگوار همواره در راستای به اوج رساندن و تعالی یکدیگر تلاش می‌کردند.

وی به شبکه‌های ماهواره‌های و ابزارهای صهیونیست‌ها که موجب دور شدن خانواده‌ها از سبک زندگی اسلامی شده است نیز پرداخت و اظهار داشت: با وجود اینکه ازدواج مقوله مهم و حساسی است ولی متاسفانه هیچ متولی خاصی در کشور ندارد.

به گفته درویشی، امروز تفکر دینی و خانواده علوی بیش از هر زمانی نیازمند فرزندان شیعی است چرا که استکبار و صهیونیست از افزایش تعداد شیعه در هراس است.

وی به تشویق دختران برای ازدواج در چارچوب اسلامی و قرآن تاکید کرد و گفت: تربیت فرزندان در خانواده‌هایی که سبک زندگی اسلامی دارد می‌تواند موجب تشکیل خانواده‌های علوی شود.

این مشاور با اشاره به اینکه تا سبک زندگی اصلاح نشود نمی‌توان انتظار عواطف متعادل در خانواده‌ها را داشت، افزود: سلامت روان خانواده‌ها با جملات محبت آمیز تامین می‌شود.

درویشی افزود: خانواده علوی تنها به ایام شهادت و عزاداری خلاصه نمی‌شود بلکه باید سبک زندگی آن بزرگواران را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در پایان داشتن وضو در تمام طول روز و ذکر عبارت‌های بسم الله را به خانواده‌ها توصیه کرد و گفت: خداوند زن را برای حمایت مردان خلق کرده است و مردان نیز باید با احترام به همسران خود تعادل روحی و روانی را در خانواده‌ها برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز