خبرگزاری کار ایران

قائم مقام رئیس میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در زنجان:

همه مدیون فرهنگ ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۶

قائم مقام رئیس میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تدین و پایبندی مردم زنجان به ارزش‌های دینی مبنای تاریخی دارد و قابل تحلیل است.

ایلنا: قائم مقام رئیس میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ‌ استان زنجان دارای ارزشهای فرهنگی وآثارتاریخی زیادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهدی حجت امروز(۲۳ مهر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به تدین و پایبندی مردم زنجان به ارزش‌های دینی و آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این پایبندی مبنای تاریخی دارد و می‌توان آن را تحلیل و بررسی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و ارزشهای فرهنگی و آثار تاریخی استان زنجان ادامه داد: باید این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های گردشگری و صنایع دستی شناسایی کرد و در جذب گردشگر از آن بهره برد.

این مقام مسئول به موقعیت جغرافیایی استان زنجان و قرار گرفتن آن در مسیر جاده ابریشم اشاره کرد و یادآور شد: این موقعیت باعثشده است تا مسافران بسیاری برای جابجایی از شرق به غرب کشور از این استان عبور کنند.

قائم مقام رئیس میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تنوع آب و هوایی، قومی، ادیان، گویش‌ها و فرهنگ ایران اشار کرد و افزود: کسانی که در حوزه میراثفرهنگی فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند با احصاء ظرفیت‌های گردشگری این کشور موجب رونق گردشگری شوند.

وی به حماسه‌های معنوی مردم استان زنجان و اعتقادات دینی و مذهبی بی‌نظیر مردم این استان اشاره کرد و یادآور شد: به جهت بهانه‌های غیرقابل قبول، بسیاری از آثار تاریخی این استان که ظرفیت ثبت جهانی دارد مغفول مانده است.

در ادامه معاون عمرانی استانداری زنجان نیز به فعالیت‌های انجام شده در عرصه حفاظت از آثار تاریخی استان زنجان اشاره کرد و گفت: درحوزه صنایع دستی و گردشگری استان اقدامات درخور توجهی انجام شده است ولی با توجه به پتانسیل‌های موجود استان کافی نیست.

علی اکبر کریمی ادامه داد: مرمت و بازسازی مساجد و بناهای تاریخی و گنبد سلطانیه زنجان از جمله اقدامات مهم در این زمینه است. کریمی استان زنجان را استان زر خیز اعلام کرد و افزود: امیدواریم شاهد اقدامات مطلوب در این زمینه در استان زنجان باشیم.

در پایان این مراسم از خدمات مسعود بیات تقدیر و یحیی رحمتی به عنوان رئیس جدید میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز