خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

جوانمردی در ورزش امروز کمرنگ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۴

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از فعالیت ۷۳ سازمان مردم نهاد در استان زنجان خبر داد.

ایلنا: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش می‌تواند اساسی‌ترین عامل پیشگیری از ناهنجاری‌ها در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج رحمانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، امروز(۲۹ مهر) در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد هفت ماهه سازمان ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان ۷۳ سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ سازمان مردم نهاد در شهرستان زنجان فعال هستند.

وی با اشاره به تمدید پروانه بهره برداری ۱۷ سازمان مردم نهاد در هفت ماهه اول امسال گفت: هر یک از این سازمان‌ها در حوزه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، ازدواج و خانواده و قرآنی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه به سیاست‌های سازمان ورزش و جوانان بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ اصل با مدیریت جدید این سازمان در دستور کار قرا گرفته است که پرداختن به مقوله‌های فرهنگی در ورزش مهم‌ترین آن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قهرمانی بدون ارزش فضیلت شمرده نمی‌شود، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از ورزش‌های کشورمان شاهد بداخلاقی برخی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف بودیم که به دور از ارزش و فرهنگ ورزشی و قهرمانی است و نشاندهنده اینست که جوانمردی در ورزش امروز کمرنگ شده است.

رحمانی با یادآوری اصل برنامه ریزی در سیاست‌های این سازمان اظهار داشت: به همین منظور تلاش می‌شود تا بدون تامین مالی نسبت به ایجاد پروژه‌های ورزشی و فرهنگی در کشور و به طبع آن در استان زنجان اقدامی انجام نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین به اصل قانونگرایی و برخورد با افرادی که در این سازمان قانون را زیرپا می‌گذارند اشاره کرد و افزود: آینده نگری رویکرد دیگری است که تلاش می‌شود در مقوله‌های مربوط به ورزش و مسائل جوانان مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول به سالم سازی سازمان‌های مردم نهاد و حضور افرادی که صلاحیت حضور در چنین سازمان‌هایی را ندارند نیز تاکید کرد و گفت: با وجود ۲۳ میلیون جوان کشور فقط هفت میلیون ورزشکار در سطح کشور وجود دارد.

وی به نهادینه کردن ورزش در جامعه و بین خانواده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: نگاه عدالت محورانه به ورزش در سطح استان از رویکردهای دیگر سازمان ورزش و جوانان است.

این مقام مسئول تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان زنجان را ۳۵ هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: ۳۴۱ هیئات ورزشی در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی پیگیری پروژه‌های ملی ورزشی استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و افزود: پروژه‌های پیست سرپوشیده دوچرخه سواری و استادیوم ورزشی از این پروژه هاست.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان زنجان به مقوله جوانان و مسائل فرهنگی اشاره کرد و با انتقاد از آمار طلاق در سطح کشور خواستار نهادینه کردن فرهنگ ازدواج ساده و به دور از تجمل دربین خانواده‌ها شد.

این مقام مسئول در زنجان در بخشی از سخنان خود خبر از فعالیت مجمع خیرین ورزشی در استان داد وگفت: استان زنجان در این زمینه جزو اولین‌ها در سطح کشور است.

رحمانی با اشاره به اختصاص شماره حساب ویژه برای کمک به ورزش بسکتبال استان گفت: افراد خیر می‌توانند در این زمینه بسیار حائز اهمیت برای مساعدت در این رشته ورزشی باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به وجود پتانسیل‌های ورزشی در استان زنجان افزود: استان زنجان در حال برگزاری مسابقات شنای قهرمانی مسافت کوتاه سراسری است.

وی با بیان اینکه ۹۵درصد هیئات ورزشی استان زنجان دارای انسجام و روسای هیئات است افزود: ۳۴۱هیئت ورزشی و۱۵سازمان مردم نهاد در سطح استان فعال است.

رحمانی در ادامه با اشاره به میزان فضای ورزشی سرپوشیده وباز استان زنجان گفت: فضای سرپوشیده در زنجان با ۱۲۳هزار متر مربع دارای وضع مطلوب است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان با بیان کل اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های ورزشی استان گفت: ۵۰میلیارد تومان برای احداثبزرگ‌ترین پیست دوچرخه سواری سرپوشیده در زنجان «در خاورمیانه»، استادیوم ۱۵هزار نفری و استخر قهرمانی مورد نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز