خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

شاخص‌های اقتصادی ایران نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۰۷

استاندار زنجان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی نگران کننده در کشور گفت: شاهد تغییرات شاخص‌های مهم اقتصادی در ایران در ۶ ماهه دوم سال خواهیم بود.

ایلنا: استاندار زنجان گفت: فعالیت بخش خصوص در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر کاملا شرایط نابرابر و سخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان امروز یکشنبه(۵آبان) در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی به مناسبت روز ملی صادرات ایران در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به شرایط اقتصادی با شاخص‌های مورد توجه در ایران گفت: در سال‌های اخیر شاهد پسرفت در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی در ایران بودیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت در آمدهای نفتی و غیر نفتی بر میزان صادرات و واردات تاثیر مستقیم داشته است افزود: سیاست‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات دولت در این زمینه مهم بوده است.

انصاری با اشاره به اینکه امروز ما با شاخص رشد انباشت سرمایه شاهد سیر نزولی تولیدات ناخالص داخلی هستیم گفت: کشور ایران و استان دارای شرایط ویژه اقتصادی بوده است که به مروز به همت مسئولان کشوری و استانی حل خواهد شد.

استاندار زنجان در ادامه ارزش افزودن بخش صنعت در حوزه صادرات را منفی عنوان کرد و افزود: تورم ۴۰ درصد در سال ۹۰ و با عدم ثبات نرخ ارز اقتصاد ملی کشور، ایران را در شرایط نگران کننده قرار داده است.

وی با اشاره به کاهش شاخص رقابت‌پذیری ایران در بین کشورهای دنیا گفت: کشور ایران شاهد سقوط رتبه در سال‌های اخیر در این زمینه بوده است.

استاندار زنجان فضای کسب و کار در کشور را در بین کشورهای دنیا با ۲۰پله سقوط نسبت به سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در اغلب بخش‌ها نیز وضعیت همین گونه بوده است.

انصاری در ادامه با یادآوری اینکه اکثر شاخص‌ها در ایران نگران کننده هستند تصریح کرد: فعالیت بخش خصوص در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر کاملا شرایط نابرابر و سخت است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به پایین بودن صادرات ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در سال‌های گذشته افزود: ایران در مقایسه با کشورهای دیگر دنیا فاقد جایگاه مناسب جهانی در این بخش است.

استاندار زنجان با بیان اینکه امتیازات ارزی کامل را دولت باید در اختیار صادر کنندگان قرار دهد گفت: مالیات برای صادر کنندگان باید شفاف شود و تغییر نماید.

انصاری در بخشی از سخنان خود شناسایی بازارهای صادراتی را مهم ارزیابی کرد ویاد آور شد: تقویت صندوق ضمانت صادرات اساسی است.

وی نسبت به صادر کنندگان نیز گفت: باید روش‌های رایج و متدوال را کنار بگذارند و در بازارهای هدف به وضعیت و کیفیت کالا‌ها توجه کنند.

استاندار زنجان ارتقا کیفیت تولید برای صادرات را دارای اهمیت برشمرد و گفت: تولید کنندگان و صادر کنندگان در زمینه ارتقائ کیفیت کالاهای صادراتی باید اهتمام ویژه داشته باشند.

در پایان وی دولت را در زمینه پرداخت تسهیلات و دستیابی به بازارهای جدید وحجم صادرات را متذکر شد و افزود: شاهد تغییرات شاخص‌های مهم اقتصادی در ایران در ۶ماهه دوم سال خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز