خبرگزاری کار ایران

صادرکننده نمونه استان زنجان:

استان زنجان دارای ظرفیت‌های قابل قبول برای فعالیت‌های اقتصادی در تمامی حوزه هاست

کد خبر : ۱۱۶۹۱۴

صادرکننده نمونه استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان زنجان برای فعالیت‌های اقتصادی، گفت: صنایع‌دستی و کشاورزی حوزه‌هایی به غیر از سرب و روی هستند که ظرفیت فراوانی برای صادرات دارند.

زنجان ایلنا: مدیر توپراک روی گستران زنجان گفت: ۷۰درصد فعالیت‌های مربوط به حوزه سرب و روی کشور در استا ن زنجان انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌ فرشید ابتکار، ‌ مدیر توپراک روی گستران زنجان، طی جلسه ای در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیتهای وارداتی خود از کشور ترکیه به ایران برای فراوری مواد گفت: داشتن علاقه یکی از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت در هر کاری از جمله تجارت و فعالیتهای اقتصادی محسوب می‌شود.

ابتکار بعنوان جوانترین صادر کننده نمونه استان زنجان، با اشاره حوزه فعالیت خود که وارد ات مواد اولیه سرب وروی را از ترکیه به ایران برای فراوری وارد می کند ادامه داد: با توجه به شروع کار وفعالیت اقتصادی خود از سن ۱۵سالگی دارای توفیقات مطلوب در این زمینه بوده است.

مدیر شرکت توپراک روی گستران در زنجان گفت: ‌ چه بسیار فعالان اقتصادی موفقی که کار خود را از نقطه صفرشروع کرده‌ وبه موفقیتهای بزرگ دست یافتند.

صادرکننده فرآورده‌های معدنی به کشور ترکیه ادامه داد: شرکت توپراک روی گستر به عنوان صادر کننده نمونه استانی انتخاب شده است.

تنها وارد کننده مواد معدنی ایران از کشور ترکیه با بیان اینکه تجارت فقط منحصر به داشتن منابع مالی نیست، اظهار کرد: داشتن علاقه و تجربه از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت در هر کاری بویژه فعالیتهای اقتصادی وصنعتی است.

صادرکننده نمونه استانی سال ۹۲در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه صادرکنندگان سربازان بازرگانی کشورها شمرده می شوند خاطر نشان کرد: با توجه به اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی فعالان عرصه اقتصاد کشور در صدد هستند تا باری از دوش نظام برداشته و به کمک کشور در حوزه اقتصادی کمک کنند.

مدیر شرکت توپراک روی گستران در زنجان گفت: ‌ فعالیت‌های مربوط به حوزه سرب و روی کشور در سطح استان زنجان بخش مهمی از فعالیت‌های تولیدی و به تبع آن فعالیت اقتصادی استان را شامل می‌شود.

وی با بیان قابلیتهای این بخش در استان زنجان افزود: حدود ۷۰درصد فعالیتهای بخش معدنی سرب وروی ایران در استان زنجان انجام می شود.

ابتکار در بخشی از سخنان خود، نقل و انتقال مالی را از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور در حوزه صادرات برشمرد و گفت: صادر کنندگان کشور برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات کالاهای خود مشکلات عدیده‌ای را دارند.

مدیر شرکت توپراک روی گستران زنجان با اشاره به تمایل مردم و فعالان اقتصادی ترکیه برای همکاری با کشورهای اسلامی از جمله ایران افزود: آنها کاملا به این باور رسیده‌اند که منافع اقتصادی باید به جیب کشورهای اسلامی برسد، چرا که اگر این منافع در اختیار دیگر کشورها قرار گیرد روزی علیه خود آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌

ابتکار که شرکت توپراک روی گستران را در زنجان به همراه پدرش سالیان متمادی است تحت مدیریت دارد، در این زمینه تصریح کرد: این شرکت به همراه دیگر فعالیت‌ها، مجموعا یک میلیون دلار صادرات داشته است. ‌

این فعال اقتصادی به ظرفیت‌های دیگر استان زنجان برای داشتن صادرات اشاره و گفت: استان زنجان به جز مواد معدنی سرب و روی می تواند در بخش‌های دیگر مانند کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی نیز ارز آوری داشته باشد و این موارد باید دارای اهمیت برای برنامه ریزی مسئولان استانی باشد.

ابتکار، گردشگری و صنایع دستی را از جمله ظرفیت‌های موجود و مهم در استان زنجان برای صادرات کالا عنوان کرد و گفت: اگر موانع صادرات چاقو به عنوان سلاح رفع شود زمینه بسیار مطلوبی برای صادرات استان محسوب خواهد شد.

مدیر شرکت توپراک روی گستران در ادامه به مشکلات موجود در بخش صادرات اشاره کرد و افزود: مسئله اصلی این است که وارد و صادر کنندگان ایرانی رقیبان قدر وقدرتمندی در کشورهای خارجی دارند که به طور جدی در تمامی زمینه ها شرکت های رقیب را مورد حمایت قرار می دهند و این باعثناتوای صادرو، وارد کنندگان ایرانی می شود.

این فعال اقتصادی، نوسان قیمت ارز را از دیگر مشکلات صادراتی عنوان کرد و گفت: باید متوجه بود که همه تلاش‌های انجام شده برای بازاریابی با نوسان یک شبه قیمت ارز به طور کلی از دست می رود و این تغییر به نفع رقیبان می‌شود.

ابتکار با بیان مشکلات در زمینه فعالیتهای اقتصادی برای صدور کالاها و، ورود آن به کشور، نوسان قیمت‌های اقلام یکسان صادراتی ایران را دیگر مشکل موجود در صادرات عنوان وگفت: تفاوت قیمت اقلام صادراتی از ایران به نفع کشورهای دیگر تمام می‌شود.

مدیر شرکت توپراک روی گستران، قیمت ارزان انرژی و دستمزد را از مزایای بازار تولید در ایران دانست و اضافه کرد: تهیه امکانات تولید هم در دیگر کشورها از جمله ترکیه بسیار گران‌تر از ایران است.

ابتکاردر پایان، اشتغال هموطنان خود و سودرسانی به آنها را از دیگر دلایل فعالیت‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه اعلام کرد و گفت: مواد اولیه استخراجی این شرکت متقاضیان زیاد دیگری از کشورهای خارجی مثل چین دارد، ولی مدیر شرکت توپراک روی گستران زنجان همواره ترجیح می‌دهد کارخانه‌های سرب و روی ایران که در حال حاضر با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند با همه ظرفیت کار کنند از این رو مواد اولیه را به ایران صادر و تولیدات فرآوری شده را دوباره به ترکیه باز می گرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز